Piab lanserar ny webb

Det anrika företaget Piab lanserar i dagarna en ny webbplats för sina 650 000 användare. Den nya webben togs fram med hjälp av input från medarbetare och kunder - tillsammans med it- och kommunikationsföretaget Consid i Kalmar.

- När vi utvecklas och växer måste även vår webbplats göra det. Webbplatsen är navet för all digital interaktion vi har med våra kunder och bör innehålla ”Call to Actions” och möjliggöra konverteringar, integrera sociala medier och locka till sig nya talanger, säger Kajsa Blixth, Chief Marketing Officer på Piab.

Piab grundades 1951 och har idag närmare 650 anställda och en global närvaro i mer än 100 länder. Kunderna finns i hela världen och uppgår idag till över 650 000. Piab befinner sig mitt i en kraftig tillväxtresa, vilket märks på de nya karriärsidorna som tagits fram för arbetssökande.

Både kunder och anställda blev involverade när den nya webben skulle byggas. Något som spelat stor roll för användarvänligheten.

Fredrik Därth Fredrik Därth,projektledare och digital strateg på Consid i Kalmar.

- Det var en fantastiskt rolig och givande process att se det breda engagemanget från olika roller inom Piab. Den nya webbplatsen är ett resultat av digital innovationsförmåga och tätt samarbete präglat av transparens och förtroende. Sedan är det alltid spännande att jobba med så pass traditionstyngda företag som Piab, med en unik svensk prägel - men ändå en global storspelare, säger Fredrik Därth, projektledare och digital strateg på Consid.

Även varumärkesbyrån Oh My deltog i arbetet med att ta fram den nya webben.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Nyköping, Göteborg, Halmstad, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Kalmar, Ljungby, Värnamo, Växjö, Jönköping, Borås, Karlstad, Gävle och Sundsvall. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag över 1 000 anställda och omsätter över en miljard kronor.

Digital transformation

Mobilitet och apputveckling