Pinnacle

Pinnacle är tillbaka i Sverige – lanserar fotbollsbets för Allsvenskan

I samband med att Allsvenskan äntligen drog igång i söndags, öppnar det internationella bettingbolaget Pinnacle upp sina dörrar för svenska fotbollsfans igen. Tillbaka med svensk spellicens vill Pinnacle bli svenskarnas förstahandsval för betting under fotbollssäsongen.

Pressbild Pinnacle

Det internationella bettingbolaget Pinnacle har lanserat i Sverige igen efter ett uppehåll på två år. Pinnacle, som är kända för att erbjuda de bästa oddsen och att alltid välkomna vinnare, har genomgått en ansökan om att bli beviljade svensk spellicens i samband med att restriktionerna stramades åt 2018. Nu är Pinnacle tillbaka med full licens och stora framtidsplaner för den svenska marknaden.

Paris Smith, CEO för Pinnacle, säger: ”Det känns fantastiskt att lansera lagom till Allsvenskan. Sverige är en av våra viktigaste marknader med många lojala kunder som har använt Pinnacle i många år. Vi välkomnar de svenska regelverken och är alltid måna om att göra saker på rätt sätt. Vi ser denna lansering som en långsiktig möjlighet att bidra till en mer seriös spelmiljö i Sverige.”

Företaget fick godkänt från den svenska tillsynsmyndigheten redan i december förra året, men har väntat på rätt tillfälle för att lansera. När Allsvenskan fick grönt ljus att starta den 14 juni, beslutade Pinnacle att åter öppna sina dörrar, med ett komplett utbud av fotbollsspel i samband med Allsvenskans premiär.

”Vi har en annorlunda fotbollssäsong framför oss, med anledning av de rådande omständigheterna och restriktionerna kring offentliga sammankomster. Därför känns det extra viktigt för oss på Pinnacle att bidra med en positiv upplevelse online för alla fans. Genom att erbjuda riktigt bra odds och vara den mest ansvarstagande aktören online, vill vi vara alla fotbollsfans förstahandsval när det kommer till betting under säsongen.” tillägger Smith.

Pinnacle erbjuder nu ett brett spektra av betting inom sport och eSport i Sverige, samt täcker alla större sportevenemang. Nästa vecka lanseras även sportbets för Damallsvenskan. Pinnacle är redan marknadsledande inom eSports-betting, där Sverige är den största marknaden i världen.

Bets för Allsvenskan finns nu live på Pinnacles svenska hemsida: www.pinnacle.se

Marco Blume, Trading Director på Pinnacle, tror att den som bettar under Allsvenskan kommer få flera spännande aspekter att fundera över. Han säger: ” Liksom de andra ligorna i Europa kommer det bli ett tight spelschema i Allsvenskan, med en intensiv säsong fram till och med november. Det faktum att alla matcher spelas inför tomma läktare tillför givetvis ett intressant perspektiv, men jag tror att detta kommer ha en relativt liten effekt på själva spelet. Vi har även hört en del spekulationer kring minskade ”hemmamatchfördelar”, men jag tror inte att detta kommer förändra spelet i sig allt för mycket. Jag skulle istället råda den som bettar att lägga sin energi på andra aspekter när de analyserar matcherna.”

Blume tror att det finns extra goda vinstchanser under Allsvenskan: ”Eftersom det satsas så mycket pengar i de större ligorna som Premier Leauge, La Liga och Serie A, blir konkurrensen ofta väldigt hård. Man tävlar mot så många andra spelare och det kan bli svårare att vinna stort. Även om vi ser att trycket på Allsvenskan är högt, så går det inte att jämföra med dessa ligor. Eftersom Allsvenskan är en mindre liga kan den som vet lite mer om fotboll ha goda chanser till vinst.”

Om man tittar på vilka som leder i kampen om att ta hem ligan i år, tillägger Blume; ”Malmö är tippade som favoriter att ta hem guldet, trots att de inte har vunnit Allsvenskan sedan 2017. Men eftersom de ofta ligger i toppen blir det ett logiskt val för många att hålla sig till ligans mest konsekventa spelare.”

Betting i Allsvenskan – se nuvarande odds och helgens tillgängliga matcher på Pinnacle här.

För mer information, vänligen kontakta:
Press@pinnacle.com

Pressbild Pinnacle
Paris Smith, CEO på Pinnacle

Om

Pinnacle är en väletablerad branschledare med över 20 års erfarenhet inom betting online. Utöver sitt rykte om att vara den aktör som alltid erbjuder bäst värde och en oöverträffad spelupplevelse, är plattformen även känd för att producera utbildande innehåll för att hjälpa spelare att bli ännu bättre. Kärnan ligger i att kontinuerligt utveckla sin riskhanteringskompetens, vilket gjort det möjligt för Pinnacle att förbli en central aktör i onlinespelindustrin med ett åtagande att erbjuda kunder låga marginaler, höga gränser och en unik välkomstpolicy för vinnare.

Följ Pinnacle