PIPPI LÅNGSTRUMP FLYTTAR IN PÅ LISEBERGSTEATERN!

Familjeteater under december-januari på Lisebergsteatern har kommit att bli en populär tradition. I år blir det Pippi Långstrump som flyttar in på Lisebergsteatern med föreställningen ”Pippi firar Jul”. Och är det någon som vet hur man firar jul så är det Pippi Långstrump. Biljetterna släpps på showtic.se och liseberg.se den 27 oktober.

2Entertain - part of Moment Group

-        Det ska bli så kul att sätta upp ”Pippi firar jul” på Lisebergsteatern. Den här föreställningen personifierar allt som är härligt med julen och så klart med glimten i ögat, på ett sätt som bara Astrid kan göra, säger regissör Kålle Gunnarsson.

Den 4 december börjar julen hos Pippi Långstrump, och hon vet VERKLIGEN hur man firar jul, det ska bakas kakor och kläs en gran och glädjen i att åka kälke med Tommy och Annika är en självklarhet. Men Prussiluskan kan inte stå ut med tanken på att Pippi ska fira jul ensam, så på julmarknaden bussar hon poliserna Kling och Klang efter Pippi för att få henne till barnhemmet. Men Pippi är inte lätt att fånga…

På Lisebergsteatern i vinter får gästerna följa med Pippi, Tommy, Annika, Prussiluskan och Kling och Klang på ett roligt juläventyr i bästa Astrid Lindgren anda med mycket skratt, sång och dans. Ingen har väl beskrivit julen så som Astrid Lindgren med bilder av förväntan, sprittande glädje och skönhet som väcker julkänslorna hos både små som stora.

"Pippi firar jul" spelas på Lisebergsteatern vintern 2021-2022, med premiär den 4 december.

Presenteras av 2Entertain och Stage Fantasy

Foto: Jens Kristensson

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Önska, så spelar vi! - Golden Hits lanserar nya underhållningskonceptet Golden Pianos5.11.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Efter ett pandemityngt och nedstängt år slår nöjespalatset Golden Hits upp portarna med ett helt nytt underhållningskoncept: Golden Pianos-kvällar, där gästerna får vara med och bestämma repertoaren. Med hjälp av tre briljanta sångare och livemusiker skapas en episk fest fylld av glädje och allsång - där dagsfärska hits blandas med kända klassiker med igenkänningsfaktor. - Under pandemin har många längtat efter att mötas och uppleva musik tillsammans. Golden Pianos är precis en sådan drömkväll, det är glädje för själen, säger Minette Bengtsson, producent och den som ligger bakom idén. - Golden Pianos är ett unikt koncept som jag inte sett förut i den här formen. En dinnerclub och riktigt rolig fest som går direkt över i nattklubb. Legendariska Golden Hits har legat på Kungsgatan 29 i Stockholm i snart 30 år och beskrivs ofta som Stockholms roligaste dansställe och nattklubb. Här finns restaurang, scener, tre dansgolv, barer och karaoke.

Nu öppnar hela Kungsportshuset upp igen!4.10.2021 10:48:32 CEST | Pressmeddelande

Nu öppnar Kungsportshusets alla våningar upp igen och i eventarenan på andra och tredje plan kommer det att bjudas på upplevelser av varierande slag med underhållning, mat & dryck som gemensamma nämnare. På entréplan flyttar Ulf Wagner med team in och lanserar i samarbete med Kungsportshuset den nya krogen Wagners Bistro, där menyn kommer att bytas ofta och där det ska gå att sitta hela kvällen - eller bara titta in och ta något i baren.

SANNA NIELSEN ÅKER PÅ STOR JULKONSERTTURNÉ25.5.2021 12:00:00 CEST | Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group I år firar Sanna Nielsen 25 år som artist. Det firar hon genom att åka på en stor rikstäckande turné med julkonserten ”MIN SANNA JUL”, där hon besöker hela 20 städer, från Ystad i söder till Luleå i norr, med start den 19 november. En av Sveriges absolut starkaste röster bjuder på en musikalisk och innerlig julkonsertkväll med ambitionen av att skapa ett kärleksfullt och musikaliskt rum för alla. Biljetterna släpps den 27 maj kl 12.00. ”För mig blir det, med denna konsertturné, första gången på 6 år som jag möter publiken med min egna ”Sanna Jul”. Jag brukar säga att ingen älskar julen lika mycket som jag och den känslan och kärleken till Julen vill jag naturligtvis genomsyrar hela konserten”, säger Sanna Nielsen. I konserten “MIN SANNA JUL” bjuder Sanna på ett musikaliskt fyrverkeri av julmusik, tillsammans med några av Sveriges absolut mest begåvade musiker. Julens låtar förpackas på ett nytt sätt, med musik och musikalitet i alla tempon. Musiken var

Succéföreställningen ”The Sound Of Music” gör ny entré på Lisebergsteatern i Göteborg hösten 2021!25.5.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Publik- och kritikerrosade familjeversionen av ”The Sound Of Music” gör åter entré på Lisebergsteaterns scen hösten 2021. Föreställningen spelade för utsålda hus i både Stockholm, Göteborg och Falkenberg under 2018-2019 och nu när den förtrollande musikalupplevelsen för hela familjen tillbaka i Göteborg i höst med premiär den 4 september 2021.