Spendrups Bryggeri AB

Pistonhead ny huvudpartner till Sweden Rock

Dela
Pistonhead Lager kliver in som ny huvudpartner till Sweden Rock och vill med sitt varumärke och aktiveringar på festivalen bidra till att skapa en positiv upplevelse av en stark festivalkultur och livsstil.

-          Vi har beundrat Sweden Rock i många år och är stolta att nu kliva in och bli en del av den fantastiska festivalkultur och passion som finns i allt som SRF byggt upp under många år. Det finns en otrolig energi och kärlek till rocken och till mötet mellan människor. Den energin och den känslan vill vi förstärka och bygga vidare på. Tillsammans med SRF ska vi skapa en stark och minnesvärd festivalupplevelse för alla besökare. Vår ambition är att Pistonheads varumärke och erbjudande blir en naturlig och integrerad del av denna upplevelse, säger Marcus Thollin, marknadschef för öl på Spendrups

Under fyra dagar i juni kommer 40.000 rockälskare dagligen att samlas för att lyssna på ikoner som t.ex Iron Maiden, Def Leppard och återförenade Pantera.

Kulturscenen är inget nytt för Pistonhead. 2015startades Pistonhead Foundation som är ett sätt att peppa talangfulla människor som gör livet bättre och roligare. Stiftelsen stöttar unga kreatörer som utmanar normerna, som skruvar till vår bild av samtidens kultur. För alla de som vågar välja nya, svåra vägar att nå ut med sina tankar och sin kreativitet.

-          Vi är oerhört glada och peppade över samarbetet med Pistonhead, säger Sofia Lindqvist Lacinai, marknadschef & Vice VD på Sweden Rock. Våra respektive varumärken passar varandra som hand i handske, både vad gäller attityd och i tanken om att musik och kultur är viktiga aspekter som verkligen gör livet värt att leva.

Kontakter

För mer information, kontakta:

Bilder

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye