PLANTATION SINGLE CASK 2022 – ANDRA SLÄPPET I BESTÄLLNINGSSORTIMENTET

Nu är det äntligen dags för Plantations årliga single cask-släpp! De sista flaskorna från Plantation Single cask 2022 lanseras den 31 oktober i Systembolagets beställningssortiment.

Sankt Eriksgatan 119

Spring Wine & Spirits AB importerar, säljer och marknadsför vin och sprit. Spring Wine & Spirits har 35 medarbetare och är ett helägt dotterbolag till Spendrups Bryggeri AB. Sedan starten 1995 har Spring Wine & Spirits vuxit till att bli ledande distributör av vin till Sveriges restaurangmarknad och en av de större leverantörerna av ett brett sortiment till Systembolaget. Spring Wine & Spirits representerar ett 80-tal vin- och spritproducenter på den svenska marknaden. De största varumärkena i portföljen är bland annat Cantina Zaccagnini, Apothic Wines, Dark Horse Wines, Pasqua, Codorníu, Barefoot Wines, Trapiche, Ogier, Boschendal, El Coto, Cono Sur, Frescobaldi, McPherson, Plantation Rum, Tamnavulin och Shackleton.

Exklusiva lanseringar i tillfälliga sortimentet under februari27.1.2023 09:30:00 CET | Pressmeddelande

Under februari lanserar Spring Wine & Spirits två exklusiva nyheter i Systembolagets tillfälliga sortiment. Wohlmuth Ried Steinriegl 2021 från den anrika producenten Weingut Wohlmuth är en mineralisk och krispig sauvignon blanc som med fördel kan lagras eller avnjutas direkt tillsammans med fisk eller skaldjur. Den 2 februari lanseras även El Esteco Old Vines Torrontés, ett elegant och friskt vin i limiterad upplaga om endast 600 flaskor. Även detta vin avnjuts med fördel till vit fisk eller kyckling. Två viner av mycket hög kvalitet i helt olika stil.

Prestigefyllt tillskott för Spring Wine & Spirits – inleder samarbete med vinproducenten Piccini11.1.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Från och med årsskiftet breddar Spring Wine & Spirits sin portfölj med den italienska vinproducenten Piccini. Det nya partnerskapet innebär att de får full distribution för den svenska marknaden genom både Systembolaget och horeca. Det anrika vinhuset Piccini är känt för sin innovationsförmåga och kontinuerliga dynamik. Förutom Piccinis egna varumärke med samma namn, ingår även Valiano, Torre Morra och Villa al Cortile i deras sortiment. Vinerna kompletterar Spring Wine & Spirits portfölj med prisvärda kvalitetsviner från Toscana och Etna på Sicilien.