PLANTATION VINTAGE FIJI 2009 – UNDER THE SEA COLLECTION

Plantation fortsätter sin vintageresa genom romvärldens paradisiska länder. Efter de färgsprakande Birds of Paradise och Under the Sea kommer nu Plantation Fiji Islands 2009 från Söderhavet. I serien ingår sex olika buteljeringar i begränsade upplagor som går på djupet gällande rommens terroir, kultur och natur. Den 25 augusti släpps 300 flaskor i Systembolagets tillfälliga sortiment. Artikelnumret är 41219 och priset är 699 kronor per flaska.

DOMAINE LAROCHE CHABLIS CUVÉE ZERO9.9.2022 09:40:05 CEST | Pressmeddelande

Chablisproducenten Laroche har alltid haft en självklar balans mellan tradition och aktualitet. Domaine Laroche Chablis Cuvée Zero 2020 är producentens uppvisning i hållbart jordbruk och minimalistisk vinifiering. Namnet Zero betyder just noll svavel, tillsatser och påverkan. Den minimala upplagan gör att endast 200 buteljer kan släppas. Finns i Systembolagets beställningssortiment från och med 12 september. Artikelnummer är 58311 och priset är 249 kronor.