Platser finns på inrikesflyget: inga chockhöjda biljettpriser hos BRA

– Även om vi ser en stor tillströmning av kunder har vi fortfarande platser kvar på vissa avgångar de närmaste dagarna, säger BRAs kommersiella chef Ulrika Matsgård.

De som vill försäkra sig om en plats måste dock skynda sig. De attraktivaste avgångarna börjar redan nu bli fullbokade. Och bokningstakten tilltog rejält nu när SAS strejk verkar fortsätta långt in i kommande vecka.

– Vi känner för alla strejkdrabbade flygresenärer och hoppas att så många som möjligt kommer fram dit de hade tänkt så snart som möjligt.

– Vi har anpassat våra biljettpriser utifrån efterfrågan, men har inte gjort några chockhöjningar, avslutar Ulrika Matsgård.

Prisexempel hämtade från BRAs bokningssajt 2019-04-28, kl 14.00:

Alla priser inkluderar alltid: skatter, avgifter, bagage, sittplats, förtäring, klimatkompensation.

Från Stockholm, Bromma:

• Stockholm-Malmö: 30 apr fr 818 kr enkel resa
  • Stockholm-Göteborg: 29 apr fr 697 kr enkel resa
  • Stockholm-Visby: 29 apr fr 997 kr enkel resa
  • Stockholm-Umeå: 01 maj fr 1348 kr enkel resa

Från utvalda orter oi landet till Stockholm, Bromma:

• Malmö-Stockholm: 30 apr fr 818 kr enkel resa
  • Göteborg-Stockholm: 30 apr fr 997 kr enkel resa
  • Visby-Stockholm: 29 apr fr 697 kr enkel resa
  • Umeå-Stockholm: 01 maj fr 1098 kr enkel resa

Hit flyger BRA:

BRA flyger mellan Stockholm, Bromma och: