Plexian

Plexian utökar Edge Publish med flerkanalsfunktion

Dela
Plexian, leverantör av datadrivna lojalitetslösningar, lanserar nu en flerkanalsfunktion i verktyget Edge Publish. Den nya funktionen gör det möjligt för företag att på ett enkelt sätt nå ut till fler kunder och medlemmar med personliga erbjudanden och förmåner i flera olika kanaler.
Fredrik Knutsson, Vice VD Plexian
Fredrik Knutsson, Vice VD Plexian

Edge Publish är en intuitiv plattform med möjlighet att skapa och administrera egna kampanjer med eget innehåll, men även kampanjer från affiliate-program. Genom integration med Plexians egenutvecklade plattform Edge genereras skräddarsydda erbjudanden baserat på AI, data och tidigare köpmönster specifikt anpassade till den enskilda kunden. 

Den nya flerkanalsfunktionen i Edge Publish innebär att det valda materialet kan exponeras i flera kanaler så som appar, webb och sociala medier, och är en direkt följd av den ökade efterfrågan från marknaden. Förutom att ge användaren möjlighet att nå ut till sitt eget kundregister och medlemsdatabas, gör Edge Publish det också möjligt att nå ut till kunder till andra företag, vilket i sin tur skapar en betydligt större kundbas, något som leder till ännu bättre och än mer relevanta kunderbjudanden. 

-  Många företag spenderar mycket tid på administration och samordning av manuella processer, tid som hade kunnat läggas på betydligt bättre saker. De har ofta inte heller en enhetlig punkt för sina kampanjer. Det är här Edge Publish kommer in i bilden - Edge Publish sköter all administration, tar bort manuella processer och skapar traction på helt unikt sätt. Det gör det möjligt för företag att på ett enkelt sätt skapa och administrera erbjudanden på andra marknadsplatser än sin egen, säger Fredrik Knutsson, vice VD på Plexian.

Plexian är i dagsläget i dialog med flertalet potentiella kunder och partners inom olika branscher och segment där de märker ett stort intresse för Edge Publish och de funktioner som verktyget erbjuder.

-  Vi märker att det finns ett betydligt större intresse och efterfrågan än vi tidigare trott för just denna typ av verktyg och funktion, vilket också för att vi ser en stor marknad inom flera olika branscher för Edge Publish, inte minst i kombination med vår digitala valuta PlexChain. Möjligheten till gemensamma medlemsdatabaser ger också bättre data och insyn vilket i sin tur skapar ännu bättre erbjudanden och förmåner, något som är värdefullt för såväl företagen som den enskilda kunden, säger Fredrik Knutsson. 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Fredrik Knutsson, Vice VD Plexian
Fredrik Knutsson, Vice VD Plexian
Ladda ned bild

Länkar

Om

Plexian
Gustav Adolfs Torg 8B
211 39 Malmö

http://www.plexian.se

Plexian grundades 2017 i Malmö och verkar inom segmentet försäljningsdrivande lojalitetslösningar med kunden i fokus. Genom den egenutvecklade plattformen EDGE skapas unika datadrivna erbjudanden baserat på AI, tidigare transaktioner och köpmönster. Två av funktionerna i EDGE är den digitala valutan PlexChain och verktyget EDGE Publish. Sedan 2021 är Plexian börsnoterat på Nasdaq First North. För mer information, se www.plexian.se.

Följ Plexian

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Plexian

Plexian ingår avtal med Aktiegirot gällande digital valuta5.10.2023 08:41:35 CEST | Pressmeddelande

Plexian, leverantör av datadrivna lojalitetslösningar, och Aktiegirot AB, en del av Norberg & Partner Sustainable Group, ingår nu avtal gällande Plexians patenterade digitala valuta, PlexChain. Avtalet kommer att göra det möjligt för Aktiegirot att hantera större volymer transaktioner och även öka kundvärdet genom ett effektivare och snabbare system för bland annat insättning och uttag.

Plexian och Norberg & Partner Sustainable Group förlänger och utökar sitt samarbete14.9.2023 09:40:52 CEST | Pressmeddelande

Plexian, leverantör av datadrivna lojalitetslösningar, och investeringsbolaget Norberg & Partner Sustainable Group förlänger och utökar sitt samarbete inför avslut av lockup-avtal. Norberg & Partner Sustainable Group, som med 15,7 procent av aktierna är Plexians största ägare, har för avsikt att vara en långsiktig partner och ser även goda möjligheter till synergier gällande Plexians produkter med sina portföljbolag.

Plexian förbereder för internationell expansion4.8.2023 11:12:26 CEST | Pressmeddelande

Malmöbaserade Plexian, leverantör av datadrivna lojalitetslösningar, märker ett allt större intresse för bolagets skalbara produkter och lösningar och förbereder nu för en internationell lansering. Fokus ligger i första hand på köp- och shoppingcentrum där man ser en stor möjlighet att med bland annat verktyget EDGE Publish ge handlare möjlighet till ökad merförsäljning och mer återkommande kunder.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye