Plikt- och prövningsverket får ny digitaliseringspartner

Plikt- och prövningsverket väljer it- och kommunikationsföretaget Consid som digitaliseringspartner. Avtalet löper under fyra år och är värt upp till 72 miljoner kronor.

-Det är otroligt spännande att få inleda ett längre samarbete med myndigheten. Vi befinner oss mitt uppe i ett historiskt skeende där den digitala transformationen är motorn. Vi ser fram emot att bidra till att Plikt- och prövningsverkets it-miljö fortsatt ska bestå av marknadsledande teknik där kvalitet, ergonomi och livscykelsflexibilitet är i fokus, säger Peter Hellgren vd för Consid.

Peter Hellgren

Peter Hellgren, vd Consid.

Totalförsvarets plikt- och prövningsverk är en expertmyndighet som lyder under Försvarsdepartementet. Myndigheten bidrar till Sveriges inre och yttre säkerhet genom verksamhet och uppdrag inom bemanningsstöd och personalförsörjning. Syftet med upphandlingen är att säkerställa och tillgodose verksamhetens högt ställda krav och förväntningar på professionalism och utveckling inom it.

Upphandlingen av tjänsten skedde enligt lagen om offentlig upphandling och huvuddelen av tjänsten kommer att tillhandahållas i Karlstad där beställaren har sitt huvudkontor. Consid är ensam leverantör i det fyraåriga avtalet och det uppgivna avtalsvärdet är 45-72 MSEK.

Christoffer Nilsson, Consid i Karlstad.

-Consid har bred och djup kompetens inom digitalisering, vilket gör att vi kommer att kunna utveckla myndighetens it-miljö framåt. Eftersom Consids kontor i Karlstad har expanderat kraftigt kommer vi att kunna arbeta nära kunden på plats i Karlstad, säger Christoffer Nilsson, kontorsansvarig Consid i Karlstad.

Peter Hellgren, vd Consid.
Christoffer Nilsson, Consid i Karlstad.