Business Wire

plista förvärvar realtidsanalysföretaget Linkpulse i syfte att hjälpa mediebolag maximera intäkter och besökarnas engagemang

Dela

plista, en heltäckande leverantör av datadriven redaktionell annonsering (”native advertising”), förvärvar Linkpulse, ett ledande företag inom innehållsanalys i realtid. På så vis kommer plista att kunna erbjuda sina partner inom media och utgivning den senaste tekniken för maximering av webbplatstrafik och innehållsinteraktion. Linkpulses teknik kommer också att införlivas i plistas kärnplattform och ligga till grund för nya lösningar inom redaktionell annonsering och öka mediebolagens intäkter.

Tack vare Linkpulse kan mediebolagen följa interaktionen med artiklar på alla enheter i realtid via anpassade instrumentpaneler och aviseringar. Tack vare Linkpulse kan mediebolagen följa interaktionen med artiklar på alla enheter i realtid via anpassade instrumentpaneler och aviseringar. Linkpulse fastställer vilka kombinationer som ger bäst resultat och kan automatiskt optimera trafiken på startsidan. Det ger mediebolag med hög trafik möjlighet att nå sina besöksmål och upprätthålla höga aktivitetsnivåer dygnet runt.

Förvärvet av Linkpulse är ytterligare en milstolpe för plista och det stärker företagets ställning som ledande leverantör av lösningar inom datadriven redaktionell annonsering. Genom att ta vara på Linkpulses A/B-testmetod kan plista optimera leveransen av redaktionell annonsering och förbättra mediebolagens eCPM (effektiv kostnad per tusen visningar).

plista och Linkpulse har haft ett nära samarbete som partner under de senaste två åren. I och med dagens affär införlivas Linkpulse-teknik i plistas tjänsteutbud, vilket stärker plistas ställning som den enda partner mediebolagen behöver för att få ut mesta möjliga av sitt innehåll vad gäller interaktion och intäktsgenerering.

”Genom att införliva Linkpulse kan vi erbjuda mediebolagen den senaste tekniken, som de kan använda för att förbättra sina webbplatsers användarvänlighet och förmåga att hålla kvar besökarna, och höja sin omsättning på lång sikt”, säger Jana Kusick, Global Managing Director på plista. ”Samtidigt stärker vi vår internationella ställning genom att kombinera våra resurser och dra fördel av Linkpulses befintliga partnerskap med stora mediebolag, särskilt i Skandinavien.”

"plista är en idealisk partner för ömsesidig global tillväxt”, säger Tarjei Gilbrant, Managing Director på Linkpulse. ”Vi är mycket nöjda med nästa fas i vårt samarbete och ser med spänning på de möjligheter som en djupare integrering av våra respektive teknikplattformar ger upphov till.”

Om plista

plista är en pionjär inom innovativa lösningar för redaktionell annonsering och innehållsdistribution i förstklassiga miljöer. Med sin datadrivna plattform har det Berlinbaserade företaget framgångsrikt sammanfört annonsörer och medier sedan 2008 och är idag en av de ledande internationella leverantörerna i sitt segment. Tack vare egenutvecklad teknik för realtidsrekommendationer kan plista leverera både innehåll och annonser som passar den enskilda användarens intressen – oavsett kanal och enhet. Mediebolagen får fördelar såsom besök som varar längre, ökad trafik och ytterligare intäktsgenerering för sina digitala produkter. Med hjälp av plistas redaktionella annonser kan annonsörer vända sig till användarna sömlöst och effektivt genom hela säljflödet. Företaget har för närvarande över 180 anställda och är verksamt på 17 internationella marknader med ytterligare marknader under planering.

Om Linkpulse

Linkpulse är en av marknadens ledande leverantörer av innehållsanalys i realtid. Verksamheten utvecklades särskilt för att tillgodose behoven hos nyhetswebbplatser med hög trafik. Över 120 mediebolag i Europa använder redan Linkpulse och företaget, som har sitt säte i Oslo, är marknadsledande i Norden.

Contact information

Harmonica
Peter Epstein eller Adrian Brophy
+1 323-251-3567 eller +44 (0)7590 572 405
peter@harmonica.co eller adrian@harmonica.co
eller
Linkpulse
Tarjei Gilbrant
Managing Director
+47 982 57 987
tarjei@linkpulse.com
plista.com |Careers |Blog |Facebook |Google+ |Twitter |Xing |LinkedIn

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

President Obama kommer till Europa för att tala på Nordic Business Forum21.6.2018 07:58Pressmeddelande

President Obama kommer att resa till Europa för att delta på Nordic Business Forum i Helsingfors den 26–27 september 2018. Obama kommer att tala till en av de största publikerna i Norden och avrunda tvådagarskonferensen med den avslutande konversationen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180621005424/sv/ Europe’s leading business and leadership conference brings President Obama to Helsinki, Finland to speak to business executives and owners. (Photo: Business Wire) Aslak de Silva, VD för Nordic Business Forum: ”Vi är utan tvekan ärade att få vara värd för Obama - men detta ögonblick tillhör verkligen vår publik och Norden som helhet. Det kommer att bli oförglömligt. " Ville Saarikalle, ansvarig för Speaker Relations på Nordic Business Forum: "President Obama är en av de mest anmärkningsvärda ledarna för sin tid. Hans livsresa är unik: från blygsamma förhållanden till president i USA. Det är verkligen en

Box presenterar Box Zones med lagringsmöjligheter i flera regioner24.5.2018 09:00Pressmeddelande

Idag på Box World Tour Europe presenterade Box (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, sitt flaggskepp Box Zones med stöd för flera regioner som ger kunderna möjlighet att lagra data och samarbeta smidigt i Box alla befintliga sju zoner, allt från en enda Box-instans. Box Zones lanserades första gången 2016 och bröt ny mark inom molnbaserad innehållshantering när kunderna fick möjlighet att lagra sina data i valfri region för första gången. Idag står företag inför en situation med nya och alltmer komplexa globala regler och efterlevnad. Box gör det möjligt för företag att ha ännu bättre kontroll över sin datahemvist samtidigt som användarna har en helt friktionsfri samarbetsupplevelse oavsett var de arbetar. "Branschen har aldrig haft ett högre tempo och samtidigt gör regelförändringar som dataskyddsförordningen och den ständigt föränderliga säkerhetsmiljön det ännu mer komplext, och det blir allt svårare att skapa en digital arbetsplats där anställda får den

Fujitsu väljer Box för att stärka samarbetet på sin interna globala kommunikationsplattform9.5.2018 01:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelar idag att Fujitsu har valt att implementera Box som samarbetsverktyg på sin globala kommunikationsplattform, för att stärka samarbetet mellan sin personal, kunder och leverantörer. Box har redan lanserats till 80 000 anställda i Japan och implementeras nu (sedan december 2017) globalt för all personal. Fujitsu främjar intern kommunikation med hjälp av den senaste tekniken, och det gör det möjligt för de anställda att arbeta från vilken plats som helst och via vilken enhet som helst. Fujitsu har valt Box för att stärka samarbetet mellan intern personal och kunder, och för säker delning av innehåll med personer utanför företaget. Fujitsus globala kommunikationsplattform använder Microsofts Office 365 för kommunikations- och kunskapsutbyte mellan företagen i gruppen. Fujitsu har valt Box, som är integrerat med Office 365, för molnbaserad innehållshantering i en säker miljö som möjliggör förbättrat samarbet

Usabilla B.V.: Hur användarfeedback hjälper BSH Home Appliances AB att bli mer kundcentrerad3.5.2018 07:05Pressmeddelande

Usabilla B.V. (www.usabilla.com) är stolta över att ha blivit utvalda av BSH Home Appliances AB, med bl.a. Bosch, Siemens och Neff som varumärken, till företagets Voice of Customer-lösning, för att samla in användarfeedback i realtid på deras webbplatser. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180503005023/sv/ BSH Home Appliances AB, den största tillverkaren av hushållsapparater i Europa och ett av världens ledande företag inom branschen, har implementerat Usabilla som sin Voice of Customer-lösning. För att stödja sin kundcentrerade strategi, har BSH Home Appliances AB valt att samla in feedback i realtid från sina webbplatsbesökare. Enligt Torbjörn Persson, Webb Manager på BSH Home Appliances AB: "Usabilla kommer att stödja vår kundfokuserade strategi i och med att vi kan samla in data i realtid från våra kunder, vilket utgör grunden för att optimera våra digitala kanaler och förbättra kundupplevelsen fort

Digital Element ingår samarbete med Discovery Inc. för att förbättra noggrannheten i företagets videorättigheter med hjälp av system som baseras på geografiska data25.4.2018 07:00Pressmeddelande

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-geografisk lokalisering, meddelade idag att det globala mediaföretaget, Discovery Inc., har börjat använda NetAcuity för hyperlokal IP-geografisk lokalisering. Syftet är att se till att rätt personer ser rätt innehåll samt att uppfylla de geografiska rättigheter som gäller i Europa. Discovery har över tre miljarder tittare globalt i över 220 länder och områden och erbjuder många ledande TV-kanaler inklusive Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet med flera. Varumärket är välkänt internationellt och når tittare med digitala program från bland annat Group Nine Media, Discovery VR och Eurosport Player. Europeiska telekommunikationsföretag arbetar ofta över flera områden och distribuerar IP-adresser till flera regioner. Hanteringen av geografiska TV-rättigheter kan därmed bli komplicerad. Genom NetAcuity som är Digital Elements IP Intelligence-lösning kan Discovery identifiera tittarnas exakta geografiska plats och tillåta åtko

Cobra Biologics tilldelas Queen’s Award for Enterprise in International Trade21.4.2018 08:00Pressmeddelande

Cobra Biologics (”Cobra”) är en internationellt ledande organisation för kontraktsutveckling och tillverkning som i dag offentliggör att företaget har tilldelats Queen’s Award 2018 for Enterprise, i kategorin internationell handel. Detta prestigefyllda pris är ett erkännande av Cobras kommersiella framgångar som tjänsteleverantör till företagets globala kundbas. Queen’s Awards har sedan 52 år tillbaka uppmärksammat exceptionella brittiska företag. Nu när Cobra blir en del av denna tradition kommer företaget att närvara vid en mottagning på Buckingham Palace. Därefter kommer priset att överlämnas av en representant för Hennes Majestät Drottningen på Cobras anläggning i Storbritannien senare i år. Cobra har under 20 år arbetat inom life science med kontraktsutveckling och tillverkning av biofarmaceutiska produkter, från prekliniska och kliniska försök till kommersiell tillverkning. Företaget exporterar just nu 85 % av sina tjänster från anläggningarna i Storbritannien och Sverige. Cobras

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum