Business Wire

plista förvärvar realtidsanalysföretaget Linkpulse i syfte att hjälpa mediebolag maximera intäkter och besökarnas engagemang

Dela

plista, en heltäckande leverantör av datadriven redaktionell annonsering (”native advertising”), förvärvar Linkpulse, ett ledande företag inom innehållsanalys i realtid. På så vis kommer plista att kunna erbjuda sina partner inom media och utgivning den senaste tekniken för maximering av webbplatstrafik och innehållsinteraktion. Linkpulses teknik kommer också att införlivas i plistas kärnplattform och ligga till grund för nya lösningar inom redaktionell annonsering och öka mediebolagens intäkter.

Tack vare Linkpulse kan mediebolagen följa interaktionen med artiklar på alla enheter i realtid via anpassade instrumentpaneler och aviseringar. Tack vare Linkpulse kan mediebolagen följa interaktionen med artiklar på alla enheter i realtid via anpassade instrumentpaneler och aviseringar. Linkpulse fastställer vilka kombinationer som ger bäst resultat och kan automatiskt optimera trafiken på startsidan. Det ger mediebolag med hög trafik möjlighet att nå sina besöksmål och upprätthålla höga aktivitetsnivåer dygnet runt.

Förvärvet av Linkpulse är ytterligare en milstolpe för plista och det stärker företagets ställning som ledande leverantör av lösningar inom datadriven redaktionell annonsering. Genom att ta vara på Linkpulses A/B-testmetod kan plista optimera leveransen av redaktionell annonsering och förbättra mediebolagens eCPM (effektiv kostnad per tusen visningar).

plista och Linkpulse har haft ett nära samarbete som partner under de senaste två åren. I och med dagens affär införlivas Linkpulse-teknik i plistas tjänsteutbud, vilket stärker plistas ställning som den enda partner mediebolagen behöver för att få ut mesta möjliga av sitt innehåll vad gäller interaktion och intäktsgenerering.

”Genom att införliva Linkpulse kan vi erbjuda mediebolagen den senaste tekniken, som de kan använda för att förbättra sina webbplatsers användarvänlighet och förmåga att hålla kvar besökarna, och höja sin omsättning på lång sikt”, säger Jana Kusick, Global Managing Director på plista. ”Samtidigt stärker vi vår internationella ställning genom att kombinera våra resurser och dra fördel av Linkpulses befintliga partnerskap med stora mediebolag, särskilt i Skandinavien.”

"plista är en idealisk partner för ömsesidig global tillväxt”, säger Tarjei Gilbrant, Managing Director på Linkpulse. ”Vi är mycket nöjda med nästa fas i vårt samarbete och ser med spänning på de möjligheter som en djupare integrering av våra respektive teknikplattformar ger upphov till.”

Om plista

plista är en pionjär inom innovativa lösningar för redaktionell annonsering och innehållsdistribution i förstklassiga miljöer. Med sin datadrivna plattform har det Berlinbaserade företaget framgångsrikt sammanfört annonsörer och medier sedan 2008 och är idag en av de ledande internationella leverantörerna i sitt segment. Tack vare egenutvecklad teknik för realtidsrekommendationer kan plista leverera både innehåll och annonser som passar den enskilda användarens intressen – oavsett kanal och enhet. Mediebolagen får fördelar såsom besök som varar längre, ökad trafik och ytterligare intäktsgenerering för sina digitala produkter. Med hjälp av plistas redaktionella annonser kan annonsörer vända sig till användarna sömlöst och effektivt genom hela säljflödet. Företaget har för närvarande över 180 anställda och är verksamt på 17 internationella marknader med ytterligare marknader under planering.

Om Linkpulse

Linkpulse är en av marknadens ledande leverantörer av innehållsanalys i realtid. Verksamheten utvecklades särskilt för att tillgodose behoven hos nyhetswebbplatser med hög trafik. Över 120 mediebolag i Europa använder redan Linkpulse och företaget, som har sitt säte i Oslo, är marknadsledande i Norden.

Contact information

Harmonica
Peter Epstein eller Adrian Brophy
+1 323-251-3567 eller +44 (0)7590 572 405
peter@harmonica.co eller adrian@harmonica.co
eller
Linkpulse
Tarjei Gilbrant
Managing Director
+47 982 57 987
tarjei@linkpulse.com
plista.com |Careers |Blog |Facebook |Google+ |Twitter |Xing |LinkedIn

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Dropbox erbjuder kraftfulla företagsklassade verktyg till enskilda användare genom Dropbox Professional17.10.2017 16:00Pressmeddelande

Dropbox lanserar idag Dropbox Professional, en ny produkt som introducerar företagsklassade verktyg till enskilda användare som vill lagra, dela och spåra arbete från en enda säker plats. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20171017006404/sv/ Dropbox Professional är utformat för att tillgodose behoven hos frilansare – en redan stor grupp som förväntas växa till 47,6 miljoner år 2022 [1]. Det nya erbjudandet för samman de mest populära lösningarna för lagring, delning och support från Dropbox med nya sätt att presentera arbetet så att användaren kan visa upp sin kreativitet på bästa möjliga sätt. ”Arbetet blir mer flytande efterhand som omfattningen av de projekt som frilansare kan åta sig växer” säger Todd Jackson, produktchef på Dropbox. ”

Den ekonomiska effekten av Nord Stream 2 – analys av Arthur D. Little4.10.2017 07:00Pressmeddelande

En nyligen genomförd studie av Arthur D. Little (ADL) – “The economic impact on Europe of the Nord Stream 2 Project” – analyserar de ekonomiska konsekvenserna för EU av det pågående projektet att anlägga två nya rörledningar från Ryssland till Tyskland. Studien uppskattar att det totala värdet av rörledningarna uppgår till €5,15 miljarder. Det kommer att skapa 31,000 heltidsarbeten inom EU över de 5 år som projektet pågår. Dessa omfattar flera industrisektorer. BNP ökar med €2,25 miljarder. Det totala ekonomiska bidraget till Sveriges ekonomi från Nord Stream 2 uppgår till €300 miljoner (SEK 2,7 miljarder). Detta 1,700 heltidsarbeten i Sverige över fem års tid och ökar Sveriges BNP med €160 miljoner (SEK 1,5 miljarder). Nord Stream 2 är ett stort infrastrukturprojekt för naturgastransport genom Östersjön som kommer att öka transportkapaciteten till Europa med 55 milja

Londons Metropolitan Police Service väljer Box för molnbaserad innehållshantering för 50 000 medarbetare5.9.2017 09:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE: BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelade idag att Londons Metropolitan Police Service (the Met) går över till Box. Polismyndigheten, som har Greater London med 8,6 miljoner invånare som arbetsområde, kommer ha upp till 50 000 användare inom hela organisationen för molnbaserad innehållshantering som ett steg på vägen mot digitalt polisarbete. – Det är mitt jobb att leverera digital omvandling på the Met och förse våra chefer och medarbetare med den bästa tekniken för att förbättra servicen och brottsbekämpningen i. Genom att välja Box omvandlar vi hur vi alla får åtkomst till innehåll, vilket gör oss mycket mer effektiva, något som är av allra största vikt i arbetet med brottsbekämpning, säger Angus McCallum, Chief Information Officer på the Met. – The Met är den största polisstyrkan i Storbritannien. Genom att välja Box ger the M

Nu ännu enklare att hitta rätt däck! Mcdackonline.com – nya funktioner och modern design, optimerad för mobil visning4.9.2017 15:27Pressmeddelande

Mcdackonline.com har genomgått en “ansiktslyftning” samtidigt som sökfunktion och produktsortiment utvidgats. Den nya utseendet på webbplatsen ger bättre överblick och erbjuder dessutom nya användarvänliga funktioner som gör köp online hos Mcdackonline.com ännu bekvämare. Eftersom allt fler besökare använder mobila enheter när de handlar på motorcykeldäck, (som drivs av Europas största webbutik för däck, Delticom), så är den uppdaterade sidan responsivt utformad och därför optimerad för visning på smartphones och surfplattor. Responsivt utformade webbsidor anpassar sig automatiskt till storleken på aktuell skärm, så att hela innehållet ses tydligt också på mindre skärmar. Det är nu väldigt enkelt att söka efter passande motorcykeldäck. Du hittar nu ett urval tillåtna fram- och bakdäck direkt i sökfönstret genom att antingen filtrera på däckdimension eller – och det är alldeles nytt – motor

Idag lanserar tech21 sin nya kollektion av mobilskydd designade för Samsung Galaxy Note8.23.8.2017 17:31Pressmeddelande

Tech21 lanserar idag en ny kollektion mobilskal och skärmskydd för Samsung Galaxy Note8. Mobilskydden är utformade av unika och patenterade material för att garantera det mest effektiva fallskyddet på marknaden. Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170823005890/sv/ Evo Tactical for Samsung Galaxy Note8 (Foto: Business Wire) Tech21s produkter är alla designade för att skydda, fall efter fall. För att på bästa sätt göra detta, använder tech21 vetenskapligt testade material som alla genomgår rigorösa tester framtagna i samarbete med National Physical Laboratory (NPL). Tech21s mobilskydd falltestas 20 gånger för att säkerställa hållbarhet och långvarigt skydd mot de många olika smällarna och tappen mobilen är med om varje dag. Den nya serien av produkter innehåller:

Improve Digital förbättrar målinriktningen för videoannonser med geografiskt baserad teknik från Digital Element14.8.2017 07:00Pressmeddelande

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-baserad geografisk lokalisering, meddelade idag att Improve Digital, en heltäckande marknadsföringsplattform för utgivare, innehållsleverantörer och sändningsföretag, har valt NetAcuity Edge som system för geografiskt riktad marknadsföring Företagets kunder kan därmed visa rätt annonser, för rätt mottagargrupp, på rätt plats. Tekniken från Digital Element har integrerats i 360 Polaris som är Improve Digitals tekniska full stack-plattform för intäktsgenerering. Plattformen riktar sig till leverantörer av innehåll för video, webb och mobil. Den här programbaserade annonslösningen integrerar en premiumannonsserver plus en plattform på leverantörssidan. Systemet hjälper leverantörer att maximera intäkterna på ett helt transparent sätt. Improve Digital har över 250 mediapartners, och samarbetar med ledande företag inklusive H

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum