Business Wire

plista förvärvar realtidsanalysföretaget Linkpulse i syfte att hjälpa mediebolag maximera intäkter och besökarnas engagemang

Dela

plista, en heltäckande leverantör av datadriven redaktionell annonsering (”native advertising”), förvärvar Linkpulse, ett ledande företag inom innehållsanalys i realtid. På så vis kommer plista att kunna erbjuda sina partner inom media och utgivning den senaste tekniken för maximering av webbplatstrafik och innehållsinteraktion. Linkpulses teknik kommer också att införlivas i plistas kärnplattform och ligga till grund för nya lösningar inom redaktionell annonsering och öka mediebolagens intäkter.

Tack vare Linkpulse kan mediebolagen följa interaktionen med artiklar på alla enheter i realtid via anpassade instrumentpaneler och aviseringar. Tack vare Linkpulse kan mediebolagen följa interaktionen med artiklar på alla enheter i realtid via anpassade instrumentpaneler och aviseringar. Linkpulse fastställer vilka kombinationer som ger bäst resultat och kan automatiskt optimera trafiken på startsidan. Det ger mediebolag med hög trafik möjlighet att nå sina besöksmål och upprätthålla höga aktivitetsnivåer dygnet runt.

Förvärvet av Linkpulse är ytterligare en milstolpe för plista och det stärker företagets ställning som ledande leverantör av lösningar inom datadriven redaktionell annonsering. Genom att ta vara på Linkpulses A/B-testmetod kan plista optimera leveransen av redaktionell annonsering och förbättra mediebolagens eCPM (effektiv kostnad per tusen visningar).

plista och Linkpulse har haft ett nära samarbete som partner under de senaste två åren. I och med dagens affär införlivas Linkpulse-teknik i plistas tjänsteutbud, vilket stärker plistas ställning som den enda partner mediebolagen behöver för att få ut mesta möjliga av sitt innehåll vad gäller interaktion och intäktsgenerering.

”Genom att införliva Linkpulse kan vi erbjuda mediebolagen den senaste tekniken, som de kan använda för att förbättra sina webbplatsers användarvänlighet och förmåga att hålla kvar besökarna, och höja sin omsättning på lång sikt”, säger Jana Kusick, Global Managing Director på plista. ”Samtidigt stärker vi vår internationella ställning genom att kombinera våra resurser och dra fördel av Linkpulses befintliga partnerskap med stora mediebolag, särskilt i Skandinavien.”

"plista är en idealisk partner för ömsesidig global tillväxt”, säger Tarjei Gilbrant, Managing Director på Linkpulse. ”Vi är mycket nöjda med nästa fas i vårt samarbete och ser med spänning på de möjligheter som en djupare integrering av våra respektive teknikplattformar ger upphov till.”

Om plista

plista är en pionjär inom innovativa lösningar för redaktionell annonsering och innehållsdistribution i förstklassiga miljöer. Med sin datadrivna plattform har det Berlinbaserade företaget framgångsrikt sammanfört annonsörer och medier sedan 2008 och är idag en av de ledande internationella leverantörerna i sitt segment. Tack vare egenutvecklad teknik för realtidsrekommendationer kan plista leverera både innehåll och annonser som passar den enskilda användarens intressen – oavsett kanal och enhet. Mediebolagen får fördelar såsom besök som varar längre, ökad trafik och ytterligare intäktsgenerering för sina digitala produkter. Med hjälp av plistas redaktionella annonser kan annonsörer vända sig till användarna sömlöst och effektivt genom hela säljflödet. Företaget har för närvarande över 180 anställda och är verksamt på 17 internationella marknader med ytterligare marknader under planering.

Om Linkpulse

Linkpulse är en av marknadens ledande leverantörer av innehållsanalys i realtid. Verksamheten utvecklades särskilt för att tillgodose behoven hos nyhetswebbplatser med hög trafik. Över 120 mediebolag i Europa använder redan Linkpulse och företaget, som har sitt säte i Oslo, är marknadsledande i Norden.

Contact information

Harmonica
Peter Epstein eller Adrian Brophy
+1 323-251-3567 eller +44 (0)7590 572 405
peter@harmonica.co eller adrian@harmonica.co
eller
Linkpulse
Tarjei Gilbrant
Managing Director
+47 982 57 987
tarjei@linkpulse.com
plista.com |Careers |Blog |Facebook |Google+ |Twitter |Xing |LinkedIn

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Adnuntius utökar sina geotargeting-funktioner med Digital Elements IP-intelligence-lösning13.12.2018 09:02Pressmeddelande

Digital Element, den globala leverantören av IP-geolocationdata och tjänster, har idag tillkännagivit att, Adnuntius, en plattform som är specialiserad på onlineannonsering- och marknadsföring, valt sin NetAcuity PulseTM för att förbättra inriktningskapaciteten för sina globala publishing- och marknadsföringskunder Adnuntius erbjuder en helhetslösning för dataanvändning, inköp och försäljning av programmering och effektiva annonstjänster till internationella kunder. Genom att distribuera Digital Elements NetAcuity Pulse IP-intelligence kommer Adnuntius att uppnå den högsta nivån av geotargeting som är tillgänglig för sina kunder, ända ner till en hyper-lokal postnummernivå. Identifieringen av anslutningstyp och hastighet, mobiloperatör och internetleverantör hjälper också Adnuntius kunder att effektivt bygga mycket exakta inriktningsprofiler. "Vi gör det möjligt för utgivare och marknadsförare att nå rätt publik med rätt annons i rätt sammanhang," kommenterade Stian Remaad, VD och medg

Efter en PC-lansering 2017 som slog alla rekord får nu PC-världen tillgång till Destiny 2 utan kostnad8.11.2018 06:21Pressmeddelande

Sedan lanseringen 2017 har Destiny 2 lockat stora skaror av hängivna fans och har uppskattats av miljontals spelare världen över. Nu kommer fangruppen att utökas, då nya Guardians utan kostnad kan ansluta sig till Destiny 2 och dess värld i november. För att fira ett helt år på PC meddelar Bungie och Activision, i samarbete med Blizzard Entertainment, att från den 2 november till den 18 november kommer alla på Blizzards spelplattform Battle.net som inte redan har köpt Destiny 2 - eller nya medlemmar som ansluter sig till Battle.net - kunna ladda ner spelet som en kostnadsfri gåva. Destiny 2 kommer att vara tillgängligt på Battle.net-appen utan kostnad under drygt två veckor i november och spelare kan ladda ner spelet när de har gjort anspråk på gåvan*. Nya Battle.net-konton som har skapats efter kl. 20:00 CET den 2 november 2018 kommer att behöva aktivera Blizzard SMS Protect innan de gör anspråk på sin spellicens. Destiny 2 kan hämtas på https://account.blizzard.com/gifts/. För att fi

Iconex tillkännager slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S6.11.2018 06:30Pressmeddelande

Iconex™, den ledande lågkostnadstillverkaren av lösningar för kvitton och differentierade etiketter, tillkännagav i dag undertecknandet av ett slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S från Hansol Paper. I och med transaktionen kommer Iconex, som redan är marknadsledande i Nordamerika, även att bli marknadsledande i Europa. Schades har sitt huvudkvarter i danska Skive och konverterar termopapper åt sina kunder, däribland kvittopappersrullar till kassaapparater och självhäftande etiketter. De har en marknadsledande ställning i Europa med en unik kundbas som innefattar detaljhandel, kontorsmateriel, distributörer av livsmedel och andra varor samt logistik. R+S, som har sitt huvudkontor i tyska Sarstedt, konverterar och säljer termopapper för kvitto-, kupong- och biljettlösningar samt etiketter. Båda företagen införlivas i Iconex för att bilda ett integrerat europeiskt företag med oöverträffad branschspecifik och regional kunskap, expertis och kapacitet som kommer att gynna kunder, a

L&T Technology Services öppnar nytt ingenjörscenter i Göteborg31.10.2018 12:26Pressmeddelande

L&T Technology Services Limited (NSE: LTTS), ett ledande globalt företag inom renodlad ingenjörsservice, meddelar idag att de öppnar ett Digital Engineering Centre i Göteborg. Centret, som är beläget i Lindholm Science Park, kommer verka som ett nearshore-utvecklingscenter för LTTSs kunder i regionen och kommer tack vare sitt läge kunna erbjuda tätare support till företagets olika initiativ i regionen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20181031005427/sv/ Official Opening of L&T Technology Services’ Digital Engineering Centre in Gothenburg (Photo: Business Wire) L&T Technology Services har i över 10 år varit den givna ingenjörspartnern för många av de största företagen i Norden och har varit med och utvecklat den senaste tekniken för industrigiganter som Volvo Cars, Scania och Vestas. För att ytterligare stärka sin position på den nordiska marknaden så expanderar LTTS sin lokala närvaro i Sverige för att

itslearning tecknar avtal för att stödja utbildning i Kina30.10.2018 09:00Pressmeddelande

Thomas Gunleiksrud, VP för International Sales hos itslearning säger: ”I samarbete med Traceboard är vi fast beslutna att hjälpa den kinesiska regeringen att nå framgång med den nuvarande femårsplanen för utbildning. Detta så att kinesiska barn till 2020 ska ha åtkomst till en plattform som tillåter dem att, med hjälp av teknologi, nå sin fulla potential och därigenom bli bättre rustade inför framtiden. Planen är att de två företagen tillsammans ska leverera en lärplattform till utbildningsinstitutioner i Kina. ”Med det här avtalet kommer vi att använda de bästa digitala undervisnings- och inlärningsmetoderna från västvärlden och arbeta med Traceboard för att erbjuda en lösning i världsklass som syftar till att förbättra utbildningen. Detta betyder mycket för oss”, säger Gunleiksrud. itslearning har idag sju miljoner aktiva användare. Partnerskapet erbjuder en möjlighet att fördubbla antalet användare under de närmaste åren. Traceboard levererar redan digitala inlärningsprodukter i fle

MyHeritage har utnämnts till huvudsponsor för Eurovision Song Contest 201928.9.2018 13:20Pressmeddelande

MyHeritage, det ledande globala familjehistorie- och DNA-företaget, har idag utnämnts av European Broadcasting Union (EBU) till huvudsponsor av Eurovision Song Contest 2019. Som evenemangets huvudsponsor har MyHeritage fått omfattande global evenemangs-, media- och digitala rättigheter för den kommande sångtävlingen, som kommer att hållas i Tel Aviv. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180928005296/sv/ MyHeritages tjänster gör det enkelt för alla, överallt, att göra en fascinerande resa för att upptäcka sina rötter. Genom MyHeritage DNA-test, den integrerade släktträdsplattformen och samlingar på 9 miljarder historiska dokument, gör MyHeritage det möjligt för miljoner människor att upptäcka sin familjs förflutna och lära sig hur de passar in i den globala mänskliga mosaiken. Detta partnerskap med Eurovisionens sångtävling kommer kort tid efter att MyHeritage har blivit den mest populära familjehistoriska

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum