PM-International donerar mer än 1,5 miljoner Euro för barn.

Schengen/Friedrichsdorf, 17december, 2021

PM-International AG donerar 1,5 miljoner Euro till hjälp-, utvecklings- och påverkansorganisationen World Vision. Företaget har stöttat barn runt om i världen i nästan 20 år och är den största företagssponsorn för World Vision.  Donationen kommer att gynna företagets 4000 fadderbarn runt om i världen under det kommande året.

Christoph Hilligen, VD för World Vision Tyskland e.V., är stolt över detta starka och långvariga partnerskap:  "Vi är tacksamma för att PM-International aktivt har stöttat oss i så många år. Med årets rekorddonation kommer vi inte bara att kunna påverka livet för 4 000 sponsrade barn positivt, utan också stärka deras familjer och samhällen som gör att vi kan nå tiotusentals människor."

PM-International's Charity Ambassador Vicki Sorg värdesätter World Visions engagemang under överlämnandet vid organisationens tyska huvudkontor i Friedrichsdorf:  "Med passion och driv hjälper World Vision människor över hela världen genom att använda donationer på ett hållbart sätt. Särskilt med tanke på det gångna årets utmaningar är det de gör inget annat än imponerande. World Vision ligger precis vid barnens sida och vi är tacksamma att få bidra till deras arbete! "

Stöd till 110 000 människor i Kambodja och Bangladesh

PM-International är den enda företagssponsorn för World Vision, som sponsrar regionala utvecklingsprojekt i sin helhet. Dessa långsiktiga områdesprogram, som varar i cirka 15 år, genomförs i samarbete med lokalbefolkningen. PM-International är redan verksamt i Indien, Peru och Zimbabwe. Under 2022 kommer företaget  att ta över sponsringen av ytterligare två regionala utvecklingsprojekt i Kambodja och Bangladesh. PM-International stöder dessa utvecklingsprojekt genom att sponsra mer än 1 000 barn. Utvecklingsåtgärderna på plats kommer att inriktas på tillgång till dricksvatten, sanitetsanläggningar och hygien samt näringsutbildningar. Cirka 110 000 av lokalbefolkningen kommer att dra nytta av dessa program.

Perspektiv: 10 000 sponsrade barn

Under de senaste 2 åren har PM-International donerat totalt över 4,6 miljoner Euros till välgörenhet. För varje FitLine-produkt som köps donerar PM-International "en timme av livet" (An Hour of Life) till barn. I takt med att företaget växer ökar också antalet sponsrade barn. Familjeföretaget har satt som mål att öka det totala antalet sponsring av barn till 10 000. "Vi vill dela vår framgång på ett ansvarsfullt sätt och med ett stort mål i åtanke. Varje år ger vi tusentals barn möjlighet att bli aktiva förändringsagenter i sitt samhälle. Detta är möjligt tack vare stödet från alla våra distributionspartners och kunder över hela världen. Jag är otroligt tacksam för vad de gör och möjliggör för oss att påverka," säger Vicki Sorg.

Om PM-International AG: PM-International AG är Europas största direktförsäljning inomområdena hälsa, välbefinnande och skönhet, baserat i Schengen, Luxemburg.

PM-International AG grundades 1993 och utvecklar och marknadsför högkvalitativa, förstklassiga kosttillskott och kosmetika genom sitt eget varumärkeFitLine® – varav många har en patenterad teknik. Nutrient Transport Concept(NTC®) representerar företagetskärnkompetens: det levererar näringsämnena exakt när de behövs och där de behövs – till cellnivå, inifrån och ut. För att garantera en kontinuerlig hög produktkvalitet testas produkterna regelbundet och oberoende av TÜV SÜD ELAB. Slutkunder kan granska information om analysen direkt på TÜV SÜD ELAB:s webbplats genom att skanna QR-koden på produktförpackningen. Ingen annan konkurrent erbjuder denna nivå av öppenhet.

Mer än 700 miljoner FitLine® produkter har sålts över hela världen. Långt över 1 000 toppidrottare från mer än 60 discipliner och 30 nationer litar påFitLine näringstillskott ochFitLine är den officiella leverantören av många idrottsföreningar och landslag. Inom ramen för ett unikt sportmarknadsföringskoncept finns samarbeten med tyska, österrikiska, polska och kanadensiska skidförbund (DSV, ÖSV, PZN, ACA), det tyska ishockeyförbundet (DEB), förbundet för tyska cyklister (BDR), det tyska friidrottsförbundet (DLV), Swiss Sliding Association (inklusive bobsleigh), schweiziska handbollsförbundet (SHV) och andra.

Mer information finns under: www.pm-international.com

PM-International AG

Följ PM-International AG