Polisförbundet i Almedalen

Polisförbundet arrangerar ett seminarium om polisutbildningen och genomför flera politikerutfrågningar. Dessutom erbjuds Almedalsbesökarna att prova vårt stresstest för poliser.

Har du vad som krävs för att bli polis? Poliser är ofta i händelsernas centrum. Plötsligt kan man hamna i ett hektiskt läge som kräver att man kan hantera många saker samtidigt. För att visa på yrkets komplexitet får alla som vill prova ett stresstest för poliser.

Dessutom arrangerar Polisförbundet seminariet Utbildning för en poliskår i världsklass.

Svensk polis hör i dag till världens mest professionella. Men för att hänga med i omvärlds- och samhällsförändringar – och i en föränderlig brottslighet – krävs mer av den grundutbildning som ger oss framtidens poliser. Hur ska polisutbildningen förändras för att möta framtida behov?

Medverkande:

• Lena Nitz, förbundsordförande, Polisförbundet
  • Ola Kronkvist, prefekt, Linnéuniversitetet
  • Mikael Damberg, inrikesminister (S)
  • Johan Forssell, rättspolitisk talesperson (M)
  • Moderator: Helena Blomquist

Var: TCO-landet, Strandgatan 19

När: onsdag 3 juli kl. 10.00

Läs mer om bland annat våra politikerutfrågningar på https://www.polisforbundet.se/om-oss/nyheter/polisforbundet-i-almedalen/

Kontakt:
Polisförbundets presskontakt:  08-676 97 20

Klara södra kyrkogata 1