Popikonen Robyn uppträder på SEAT scenen under Primavera Sound

• SEAT fortsätter som strategisk partner till Primavera Sound
  • Popikonen Robyn uppträder på SEAT Village state, i fint sällskap av världsartister som Miley Cyrus, Solange, Interpol, Carly Rae Jepsen och James Blake.
  • Nya SEAT Lost&Sound appen hjälper festivalbesökarna att hitta sina vänner genom augmented reality
  • Bilmärket erbjuder mobilitetstjänster både på och utanför festivalområdet

Barcelona, 28/05/2019. SEAT är för tredje året i rad strategisk partner till Primavera Sound, en av de stora internationella musikfestivalerna. I år beräknas att festivalen kommer dra till sig över 220 000 besökare. Med partnerskapet anknyter biltillverkaren an med Barcelonas ungdomliga, urbana anda samt passionen för musik och internationella talanger.

SEATs globala marknadsdirektör, Susanne Franz, betonar att “Primavera Sound, med sina rötter i Barcelona, är en av de världens viktigaste festivaler. Att vi även detta år medverkar visar vårt engagemang för urbana talanger och stärker vår koppling till musik och staden. Genom vår närvaro på årets Primavera Sound, vill vi ta festivalälskarnas upplevelse till nästa nivå genom att presentera stora musikala talanger, hjälpa besökarna att komma till och från festivalen samt att kunna röra sig inom området.”

Världsartister intar SEAT scenen
På årets ”SEAT Village Stage” framträder svenska popikon Robyn, i fint sällskap av andra världsartister. Miley Cyrus beträder scenen dagen efter sin senaste världsomspännande release . Andra internationella artister som intar scenen är Solange, Interpol, Carly Rae Jepsen och James Blake.

SEAT scenen kommer även besökas av 13 nationella och internationella hip hop-artister, bland andra Little Simz, Mucho Muchacho, Junglepussy och Kaydy Cain. Tre kvällar i rad kliver tre olika DJs från 3 olika historiska indieband upp på scenen. Jarvis Cocker (Pulp), Tim Burgess (The Charlatans) och Richard Colburn (Belle & Sebastian) livar upp scenen ända fram till stängning.

Precis som förra året lånar varumärket ut sitt namn till den publika läktaren ‘Created in Barcelona’.

Nya SEAT Lost&Sound appen hittar dina vänner med augmented reality
På musikfestivaler är det lätt att tappa bort dina vänner i det trånga folkvimlet. Därför har SEAT tagit fram”, den ultimata appen för alla festivalälskare. Med appen SEAT Lost&Sound kan du hitta dina vänner med hjälp av ”augmented reality”. Öppna appen, scanna av området med kameralinsen, på skärmen dyker ikonen för den personen du söker upp och visar var han eller hon är lokaliserad.

Urbana mobilitetstjänster för alla musikälskare
SEAT erbjuder alla festivalbesökare gratis bussresor under vissa tider mellan Parc del Fórum och centrala Barcelona. Som föregående år erbjuder företagen även två busslinjer inne på området och sammanlänkar 4 hubbar, inkluderat Primavera Bits och den SEAT sponsrade huvudscenen

SEAT Sverige når nya försäljningsrekord med en tillväxt på 9,2% i juni9.7.2019 14:46:03 CESTPressmeddelande

SEATs globala försäljning når rekordsiffror under första halvåret med 314.300 levererade bilar: 8,4% fler än under samma period förra året och den högsta volymen någonsin i företagets historia Juni bästa månaden för SEAT någonsin: 57.300 fordon sålda och en tillväxt på över 10% (11,5%) Nytt rekord också för CUPRA – försäljningen ökade med 73,1% fram till juni Rekordförsäljning i Sverige under första halvåret 2019 med en tillväxt på 9,2% i juni Martorell, Spanien 9 juli 2019 - Första halvåret 2019 blev det bästa hittills i SEAT:s historia: under perioden levererade den spanska biltillverkaren 314.300 bilar, 8,4% fler än under samma period ifjol. Det gamla rekordet låg på 289.900 sålda fordon (första halvåret 2018). I år passerade SEAT för första gången 300.000 sålda bilar under årets första sex månader. I juni ökade SEAT sin försäljning med över 10% för andra månaden i rad: totalt såldes 57.300 bilar globalt; 11.5% fler än under juni förra året. Dessa junisiffror slår inte bara fjolåret