Popikonen Robyn uppträder på SEAT scenen under Primavera Sound

• SEAT fortsätter som strategisk partner till Primavera Sound
  • Popikonen Robyn uppträder på SEAT Village state, i fint sällskap av världsartister som Miley Cyrus, Solange, Interpol, Carly Rae Jepsen och James Blake.
  • Nya SEAT Lost&Sound appen hjälper festivalbesökarna att hitta sina vänner genom augmented reality
  • Bilmärket erbjuder mobilitetstjänster både på och utanför festivalområdet

Barcelona, 28/05/2019. SEAT är för tredje året i rad strategisk partner till Primavera Sound, en av de stora internationella musikfestivalerna. I år beräknas att festivalen kommer dra till sig över 220 000 besökare. Med partnerskapet anknyter biltillverkaren an med Barcelonas ungdomliga, urbana anda samt passionen för musik och internationella talanger.

SEATs globala marknadsdirektör, Susanne Franz, betonar att “Primavera Sound, med sina rötter i Barcelona, är en av de världens viktigaste festivaler. Att vi även detta år medverkar visar vårt engagemang för urbana talanger och stärker vår koppling till musik och staden. Genom vår närvaro på årets Primavera Sound, vill vi ta festivalälskarnas upplevelse till nästa nivå genom att presentera stora musikala talanger, hjälpa besökarna att komma till och från festivalen samt att kunna röra sig inom området.”

Världsartister intar SEAT scenen
På årets ”SEAT Village Stage” framträder svenska popikon Robyn, i fint sällskap av andra världsartister. Miley Cyrus beträder scenen dagen efter sin senaste världsomspännande release . Andra internationella artister som intar scenen är Solange, Interpol, Carly Rae Jepsen och James Blake.

SEAT scenen kommer även besökas av 13 nationella och internationella hip hop-artister, bland andra Little Simz, Mucho Muchacho, Junglepussy och Kaydy Cain. Tre kvällar i rad kliver tre olika DJs från 3 olika historiska indieband upp på scenen. Jarvis Cocker (Pulp), Tim Burgess (The Charlatans) och Richard Colburn (Belle & Sebastian) livar upp scenen ända fram till stängning.

Precis som förra året lånar varumärket ut sitt namn till den publika läktaren ‘Created in Barcelona’.

Nya SEAT Lost&Sound appen hittar dina vänner med augmented reality
På musikfestivaler är det lätt att tappa bort dina vänner i det trånga folkvimlet. Därför har SEAT tagit fram”, den ultimata appen för alla festivalälskare. Med appen SEAT Lost&Sound kan du hitta dina vänner med hjälp av ”augmented reality”. Öppna appen, scanna av området med kameralinsen, på skärmen dyker ikonen för den personen du söker upp och visar var han eller hon är lokaliserad.

Urbana mobilitetstjänster för alla musikälskare
SEAT erbjuder alla festivalbesökare gratis bussresor under vissa tider mellan Parc del Fórum och centrala Barcelona. Som föregående år erbjuder företagen även två busslinjer inne på området och sammanlänkar 4 hubbar, inkluderat Primavera Bits och den SEAT sponsrade huvudscenen

SEAT rekordökar försäljningen med 37% i september14.10.2019 11:09:49 CESTPressmeddelande

Under september sålde den spanska biltillverkaren 43.200 bilar och kunde därmed notera sitt bästa resultat för månaden hittills SEAT har redan levererat 454.800 bilar hittills i år, en ökning med till 9,4% – också det rekord Leveranserna av CUPRA steg med 75% från januari t.o.m. september SEAT satte nya försäljningsrekord även på svenska marknaden. Martorell, 14 oktober 2019. Ny milsten för SEATs försäljning globalt: Från januari t.o.m. september i år har företaget levererat 454.800 bilar, vilket är 9,4% fler än under samma period förra året (415.600 bilar). Resultatet är det högsta någonsin i företagets historia och överträffar med råge det tidigare rekordet från januari till september 2018. SEATs försäljning sköt i höjden med 36,7% förra månaden till totalt 43.200 fordon (2018: 31.600). Ökningen kan delvis tillskrivas effekterna av att WLTP-reglerna trädde i kraft i september 2018, vilket ledde till att försäljningskurvan böjde av starkt uppåt under juli och augusti 2018 för att seda