Poppius Journalistskola

Poppius journalistskola lanserar ny webbredaktörsutbildning.

I 70 år har Poppius Journalistskola lärt människor att kommunicera och försett branschen med kompetenta medarbetare. Många av dem är idag lysande stjärnor på mediehimlen.

Poppius journalistskola firar 70 år.

Nu jubilerar vi med att starta en ny yrkesförberedande terminsutbildning för blivande webbredaktörer.Medielandskapet förändras ständigt och det gör även Poppius utbildningar som över tid förnyats i takt med samhällets behov.

Den nya terminskursen ger de viktigaste grundläggande verktygen för att kunna arbeta som webbredaktör/content manager på ett företag eller myndighet.

Linda Karlsson, kursledare: ”Det känns fantastiskt kul att vi startar den här terminsutbildningen.De som har gått på våra kortare webbkurser har länge efterfrågat en fördjupande längre utbildning. Den nya utbildningen är en yrkesförberedande utbildning som ger de praktiska verktygen för att kunna börja jobba som webbredaktör/content manager.”

Kärnan i Poppius utbildningar har alltid varit att ge eleverna verktyg så att de gör nytta och skillnad i arbetslivet. Journalistiken har flyttat ut och idag är det inte bara reportrar som producerar innehåll.

Niclas Breimar, rektor: ”Vi ser att det finns en stor efterfrågan hos både företag och myndigheter på den här kompetensen samtidigt som det är brist på duktiga webbredaktörer. Medarbetare som kan leda den digitala utvecklingen.”

Mer om kursen här: http://bit.ly/2jpIx7m

Niclas Breimar, rektor på Poppis, 08-633 49 43, niclas.breimar@poppius.se

Poppius journalistskola firar 70 år.
Niclas Breimar, rektor för Poppius
Linda Karlsson, kursledare på terminskursen för webbredktör

Poppius Journalistskola
Pustegränd 1-3

Fakta om Poppius Journalistskola och Utbildning
Poppius startades av journalisten Set Poppius 1947 och är Skandinaviens äldsta journalistskola och vänder sig till den som vill arbeta med media och kommunikation i en vid bemärkelse. Skolan drivs av en stiftelse utan vinstintressen och finansieras helt av kursavgifter.

Följ Poppius Journalistskola

Abonnera på våra pressmeddelanden.