Populära InspireUs växer och arrangerar fullspäckade aktivitetshelger på flera av SkiStars skidorter

I sex år har InspireUs jobbat för att inspirera tjejer till att ta mer plats inom action- och livstilssporter i Sverige. Initiativet startade som en blogg och har vuxit från digitala möten till dagar på fjället fyllda med pepp och personlig utveckling inom skid- och snowboardåkning. Nu tar de nästa steg och bjuder in till fullspäckade aktivitetshelger på SkiStars skidorter i Sälen och Åre.

InspireUs växer

-Vi vet att det finns många som söker efter det InspireUs står för men inte hittat oss ännu. Genom samarbetet med SkiStar når vi dem som fortfarande letar efter en sådan här gemenskap och denna typ av event, säger Anna Karlström som tillsammans med Caroline Strömberg och Rebecka Harlaut grundat InspireUs.

En Winter Weekend i Sälen eller Åre är mer än de aktiviteter som står på schemat. Det är ett forum där kvinnor får ta plats, knyta kontakter och utvecklas. På tidigare dag-camps har åldern på deltagarna varierat från 16–63 år. Gemensamt för dem alla är passionen för fjällsport.

-Det känns spännande att samarbeta med InspireUs. Vi ser att det är populärt att komma iväg och åka skidor en helg i olika gruppkonstellationer och det är självklart för oss att ge förutsättningar för InspireUs att utveckla sitt koncept vidare på våra arenor i Sälen och Åre, säger Fredrik Rydén eventansvarig SkiStar.

InspireUs Winter Weekend Sälen 28–31 mars

InspireUs Winter Weekend Åre 4–7 april

Girls Day Out Björnrike 13 april (dagevent)

Kontaktuppgifter:

Anna Karlström 070-2788696, info@inspierus.se

InspireUs växer

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 49 %, i Norge 30 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.

Växande intresse från utlandet att skidsemestra i klassiska Sälen11.6.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Den traditionella skidorten Sälen som svenskar vallfärdat till sedan 60-talet börjar på allvar locka turister från utlandet. Under den gångna vintern ökade turismen till SkiStars anläggningar i Sälen från utlandet med 21 %*. Första turisten ankom till Sälen redan på 30-talet, 1966 togs första stolliften i drift i Hundfjället, 1997 förvärvade SkiStar Tandådalen-Hundfjället vilket då skapade Sveriges största gemensamma skidanläggning. I december får SkiStars skidområden i Sälen en av världens bästa accesser för utländska gäster med bara 10-25 minuter från en internationell flygplats.

Världslansering av elmotorcykelupplevelse i Hammarbybacken väcker stort intresse3.6.2019 13:00:00 CESTPressmeddelande

Lanseringen av den svenska elektriska offroad motorcykeln CAKE Kalk och den specialanpassade banan från toppen av Hammarbybacken har visat sig vara en succé redan från start. Det har varit fullbokat alla öppna dagar och är väldigt bra förbokat framöver. Nu kan Hammarbybacken stoltsera med ett stort antal aktiviteter under sommarsäsongen för den som söker en aktiv livsstil i huvudstaden.