Populära InspireUs växer och arrangerar fullspäckade aktivitetshelger på flera av SkiStars skidorter

I sex år har InspireUs jobbat för att inspirera tjejer till att ta mer plats inom action- och livstilssporter i Sverige. Initiativet startade som en blogg och har vuxit från digitala möten till dagar på fjället fyllda med pepp och personlig utveckling inom skid- och snowboardåkning. Nu tar de nästa steg och bjuder in till fullspäckade aktivitetshelger på SkiStars skidorter i Sälen och Åre.

InspireUs växer

-Vi vet att det finns många som söker efter det InspireUs står för men inte hittat oss ännu. Genom samarbetet med SkiStar når vi dem som fortfarande letar efter en sådan här gemenskap och denna typ av event, säger Anna Karlström som tillsammans med Caroline Strömberg och Rebecka Harlaut grundat InspireUs.

En Winter Weekend i Sälen eller Åre är mer än de aktiviteter som står på schemat. Det är ett forum där kvinnor får ta plats, knyta kontakter och utvecklas. På tidigare dag-camps har åldern på deltagarna varierat från 16–63 år. Gemensamt för dem alla är passionen för fjällsport.

-Det känns spännande att samarbeta med InspireUs. Vi ser att det är populärt att komma iväg och åka skidor en helg i olika gruppkonstellationer och det är självklart för oss att ge förutsättningar för InspireUs att utveckla sitt koncept vidare på våra arenor i Sälen och Åre, säger Fredrik Rydén eventansvarig SkiStar.

InspireUs Winter Weekend Sälen 28–31 mars

InspireUs Winter Weekend Åre 4–7 april

Girls Day Out Björnrike 13 april (dagevent)

Kontaktuppgifter:

Anna Karlström 070-2788696, info@inspierus.se

InspireUs växer

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 49 %, i Norge 30 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.

SkiStar lanserar ny portal för att förenkla ägandet av boenden och fastigheter i fjällen12.3.2019 06:50:00 CETPressmeddelande

Intresset för utförsåkning och fjällen är stort i vårt avlånga land. 2 miljoner svenskar* åker utför varje vinter och årligen har skistar.com nära 15 miljoner** besök. Nu lanserar skidreseföretaget SkiStar den digitala portalen skistarliving.com för att förenkla möjligheterna att äga utefter behov. Allt från en andelsvecka på attraktivt läge, en högklassig lägenhet närmast pisten, drömhuset, fjälltomten eller kommersiella fastigheten.

Premiär för ”Smaka på Vemdalen” – årets stora matnyhet i fjällen8.3.2019 11:59:05 CETPressmeddelande

Evenemanget ”Smaka på Vemdalen” är en hyllning till Vemdalens matkultur. Tio dagar fulla av spännande smaker och kulinariska upplevelser 11-20 mars för alla skidåkande foodies i Vemdalen som får möjlighet att prova mat från ett flertal mathantverkare och kockar under sin skidresa. Det senast dygnet har det kommit 15 cm snö i Vemdalen och prognosen ser ut att bjuda på mer, tillsammans med sol, vilket ger fina förutsättningar för premiären måndag den 11 mars.

40 dagar kvar till en aktivitetsfylld påsk på SkiStars skidorter8.3.2019 07:10:00 CETPressmeddelande

Att fira påsk i fjällen är för många svenskar en stark tradition och nu med bara 40 dagar kvar planeras som vanligt fullspäckade påsk program på SkiStars skidorter. Musikkonserter med folkkära artister som Petter, Robert Wells, Molly Sandén, ”mello” aktuella Wiktoria, idolfinalister, barnens favorit Markoolio och inte minst populära Benjamin Ingrosso. Underhållning blandas med afterski i solen med bl a Rydell & Quick samt spännande tävlingar och fartfyllda aktiviteter på snö.

Skistar.com vinnare - kategori turism - i IDG´s årliga tävling Topp1006.3.2019 16:14:13 CETPressmeddelande

I den återkommande tävlingen ”Topp100 - Sveriges finaste utmärkelse för sajter och tjänster på internet”, står SkiStar som vinnare i kategorin ”turism”. SkiStar omnämns i motiveringen ha gjort en imponerande satsning på både sajt och app under 2018. Skistar.com ger mycket fjällkänsla och har uppdaterats med ett köpflöde som är anpassat efter besökaren. Här är det enkelt att planera och boka upp allting för den kommande skidsemestern med vännerna eller familjen.