Porsche kompletterar utbudet av stöldskyddsutrustning. Aktiv spårsändare blir standard i alla bilmodeller.

Uppgraderat stöldskydd ger minskad stöldrisk och ökad trygghet. Introduceras parallellt med nya Porsche 911.

Porsche 911 Carrera S

Porsche arbetar kontinuerligt med trygghetsfrågor som rör bilarnas stöldskydd och kundernas säkerhet. Sedan länge är larm, startspärr, så kallad immobiliser, och låsbara hjulbultar standardutrustning på alla bilmodeller från Porsche. Detsamma gäller den passiva stöldspårningsutrustning som kan aktiveras på kundens begäran.

I takt med att utbudet av högteknologiska nätverkstjänster i bilarna växer introducerar Porsche en aktiv spårsändare i sina modeller som triggas i händelse av ett tillgrepp.

Systemet erbjuder en kraftigt minskad responstid genom möjligheten att snabbt spåra en stulen bil. En effektiv stöldskyddsåtgärd som i många fall även ger kunderna sänkta försäkringskostnader i form av lägre premie och självrisk. I vissa fall är spårsändare numera ett grundkrav från försäkringsbolagen.

Spårsändaren blir standardutrustning på samtliga bilar som beställs från något av Sveriges åtta Porsche Center och inkluderar ett kostnadsfritt abonnemang på 36 månader. Introduktionen av en aktiv spårsändare genomförs parallellt med den pågående lanseringen av nya Porsche 911.

– En aktiv spårsändare minskar stöldrisken och ger ägaren en ökad trygghet, säger Håkan Nilsson, försäljningschef Porsche Sverige. Vi ser det som ett naturligt steg i arbetet med att ständigt förbättra alla aspekter av bilägandet för våra kunder.

Kunder med äldre bilar som är utrustade med Porsche Connect kan aktivera den passiva stöldspårningsapparatur som redan finns i deras bilar. En åtgärd som utförs mot service/abonnemangskostnad hos närmaste Porsche Center och som med fördel kan kompletteras med ett förstärkt försäkringsskydd hos Porsche Bilförsäkring.

– Trygghet för våra kunder är alltid nummer ett på vår prioriteringslista, fortsätter Nilsson. Vi vill erbjuda alla som äger en Porsche ett så bekymmersfritt bilägande som möjligt. Så att våra kunder kan fokusera på det vi alla älskar allra mest, bilkörning.

Porsche 911 Carrera S

Porsche är en av världens mest framgångsrika sportbilstillverkare med modellserierna 911, 718 Boxster, 718 Cayman, Macan, Cayenne och Panamera. År 2018 registrerades 1 830 Porsche i Sverige. Porsches största marknader är Kina, USA och Tyskland. I Sverige säljs nya Porsche genom Porsche Center som finns i Borås, Göteborg, Helsingborg, Kalmar, Malmö, Stockholm, Umeå och Örebro.

Nya Cayenne S Coupé med 440 hk kan beställas nu15.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Porsche lanserar nu ytterligare en kraftfull variant av Cayenne Coupé. S-modellen kan beställas från och med nu och når återförsäljarna i slutet av juli. Cayenne S Coupé har en 2,9 liters V6-motor med dubbelturbo som utvecklar 324 kW (440 hk). Med ett maximalt vridmoment av 550 Nm accelererar SUV-coupén från 0 – 100 km/tim på 5,0 sekunder i kombination med Sport Chrono-paketet som är standard. Siffran sjunker till 4,9 sekunder om man väljer ett av de tre lättviktssportpaketen som finns som tillval. Toppfarten är 263 km/tim. Priset för Cayenne S Coupé börjar på 995 000 kronor. Förutom Sport Chrono-paketet ingår hastighetsberoende styrning Power Steering Plus, 20-tums lättmetallfälgar, Park Assist fram och bak inklusive backkamera och Porsche Active Suspension management (PASM) i standardutrustningen. Porsche breddar modellprogrammet med nya Cayenne S Coupé. Cayenne Coupé med 250 kW (340 hk) och Cayenne Turbo Coupé med 404 kW (550 hk) finns tillgängliga hos återförsäljarna från och med s

Nya Porsche 911 Speedster serietillverkas - begränsad upplaga med 510 hästkrafter7.5.2019 09:30:07 CESTPressmeddelande

Porsche 911 Speedster väckte stort uppseende redan när den presenterades som ett koncept. Nu inleder Porsche serietillverkningen av den tvåsitsiga öppna sportmodellen. I 911 Speedster kombineras en strävan att skapa en renodlad, förarorienterad bil med motorsportsteknologi användbar i vardagen. Utgångspunkten för utvecklingen av modellen är 911 R (2016) och 911 GT3. En högvarvig fyraliters boxersugmotor på 375 kW (510 hk) skapar en emotionell ljudbild på förarplatsen. GT-transmissionen är en sexväxlad manuell växellåda. Utseendemässigt bygger nya Speedster en bro till sin egen historia – till föregångaren till alla sportbilar från Porsche, 356 ”Nr 1” Roadster från 1948. Nya 911 Speedster, som kommer att tillverkas i en begränsad serie, påminner om ursprungsmodellen. Exakt 1 948 exemplar kommer att tillverkas i Porsches fabrik i Zuffenhausen i Tyskland från mitten av 2019. 911 Speedster hade världspremiär som konceptmodell vid ceremonin för ”Porsche 70 år” i Zuffenhausen 2018. Andra pub