Porsche kompletterar utbudet av stöldskyddsutrustning. Aktiv spårsändare blir standard i alla bilmodeller.

Uppgraderat stöldskydd ger minskad stöldrisk och ökad trygghet. Introduceras parallellt med nya Porsche 911.

Porsche 911 Carrera S

Porsche arbetar kontinuerligt med trygghetsfrågor som rör bilarnas stöldskydd och kundernas säkerhet. Sedan länge är larm, startspärr, så kallad immobiliser, och låsbara hjulbultar standardutrustning på alla bilmodeller från Porsche. Detsamma gäller den passiva stöldspårningsutrustning som kan aktiveras på kundens begäran.

I takt med att utbudet av högteknologiska nätverkstjänster i bilarna växer introducerar Porsche en aktiv spårsändare i sina modeller som triggas i händelse av ett tillgrepp.

Systemet erbjuder en kraftigt minskad responstid genom möjligheten att snabbt spåra en stulen bil. En effektiv stöldskyddsåtgärd som i många fall även ger kunderna sänkta försäkringskostnader i form av lägre premie och självrisk. I vissa fall är spårsändare numera ett grundkrav från försäkringsbolagen.

Spårsändaren blir standardutrustning på samtliga bilar som beställs från något av Sveriges åtta Porsche Center och inkluderar ett kostnadsfritt abonnemang på 36 månader. Introduktionen av en aktiv spårsändare genomförs parallellt med den pågående lanseringen av nya Porsche 911.

– En aktiv spårsändare minskar stöldrisken och ger ägaren en ökad trygghet, säger Håkan Nilsson, försäljningschef Porsche Sverige. Vi ser det som ett naturligt steg i arbetet med att ständigt förbättra alla aspekter av bilägandet för våra kunder.

Kunder med äldre bilar som är utrustade med Porsche Connect kan aktivera den passiva stöldspårningsapparatur som redan finns i deras bilar. En åtgärd som utförs mot service/abonnemangskostnad hos närmaste Porsche Center och som med fördel kan kompletteras med ett förstärkt försäkringsskydd hos Porsche Bilförsäkring.

– Trygghet för våra kunder är alltid nummer ett på vår prioriteringslista, fortsätter Nilsson. Vi vill erbjuda alla som äger en Porsche ett så bekymmersfritt bilägande som möjligt. Så att våra kunder kan fokusera på det vi alla älskar allra mest, bilkörning.

Porsche 911 Carrera S

Porsche är en av världens mest framgångsrika sportbilstillverkare med modellserierna 911, 718 Boxster, 718 Cayman, Macan, Cayenne och Panamera. År 2018 registrerades 1 830 Porsche i Sverige. Porsches största marknader är Kina, USA och Tyskland. I Sverige säljs nya Porsche genom Porsche Center som finns i Borås, Göteborg, Helsingborg, Kalmar, Malmö, Stockholm, Umeå och Örebro.

Fler än 20 000 kunder på kundlistan för helelektriska Porsche Taycan8.3.2019 15:24:55 CETPressmeddelande

Porsches första helelektriska sportbil, Taycan, får stor uppmärksamhet över hela världen. Bilen visas inte för allmänheten förrän i september i år och dess slutliga design och tekniska specifikationer är ännu hemlig. Trots det har fler än totalt 20 000 kunder visat seriöst intresse för att köpa en Taycan genom att anmäla sig till något av de depositionsprogram som lanserats världen över, något som bekräftades av Porsche på bilsalongen i Genève. Även i Sverige finns sedan en tid tillbaka ett depositionsprogram för Porsche Taycan, där presumtiva kunder erbjuds teckna sig på en kundlista hos sitt lokala Porsche Center. - Intresset för Porsche Taycan är stort och vi får dagligen förfrågningar från kunder om när bilen lanseras, berättar Håkan Nilsson, försäljningschef Porsche Sverige. Vi har därför, tillsammans med våra åtta Porsche Centers över hela landet, tagit fram ett depositionsprogram för att kunna möta den stora efterfrågan. Porsche Taycan gör sin debut i september och lanseringen ä