PowerPlan Announces Technology Partnership with LEVERTON to Accelerate Adoption of the New Lease Standards

ATLANTA, May 31, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- PowerPlan, a leading provider of lease accounting software, has announced a strategic technology partnership with LEVERTON, the leading AI-based document and data abstraction platform. The partnership, which involves the product integration of PowerPlan and LEVERTON, allows users to streamline management of all leases, including the automatic extraction and structuring of data from lease asset documents. This comes at a crucial time as public companies are rushing to meet IASB's and FASB's new lease accounting standards (IFRS16 and US GAAP ASC842) deadline of January 1, 2019.

With many corporations uncovering a number of leases up to five times greater than they originally expected, it's key to be able to find and manage leases quickly according to the new standards. LEVERTON gives organizations the ability to gather and centralize their data in over 30 languages and PowerPlan simplifies holistic lease management and adoption planning. "The integration will save users time and money, in addition to ensuring that they uncover all of the data in their leases that need to be reported for GAAP, IFRS or FERC financials," said Brent Burns, Chief Operating Officer of PowerPlan. Together, LEVERTON and PowerPlan help organizations support faster compliance with the lease standards.

"Both PowerPlan and LEVERTON are committed to helping global companies solve their lease accounting challenges efficiently and strategically. We are pleased to introduce the partnerships to our markets and joint customers who have already benefitted immensely from this integration," said Abhinav "Abe" Somani, CEO of LEVERTON. The integration is now available worldwide.

About PowerPlan

PowerPlan software provides financial insight into how complex rules and regulations impact your organization - empowering you to make credible decisions that improve overall corporate performance. The integrated solution provides complete visibility starting with forecasting and monitoring to scenario planning and analytics while maintaining financial compliance. For more information, email info@powerplan.com or visit www.powerplan.com.

About LEVERTON
LEVERTON provides deep insights from unstructured data found in corporate and legal documents. Trusted by over 100 leading companies to create value through structured data with its AI-powered, deep learning, data extraction platform, LEVERTON is located globally, with offices in New York, Dallas, London, and Berlin. Better Data. Smarter Decisions.
Contact us at www.leverton.ai.

PowerPlan

Drea Toretti
VP, Marketing
drea.toretti@powerplan.com

LEVERTON

Catherine Ostheimer
VP, Marketing
catherine.ostheimer@leverton.ai

For more information, contact:
pr@powerplan.com

Source: PowerPlan Inc. via Globenewswire

About GlobeNewswire

Subscribe to releases from GlobeNewswire

Subscribe to all the latest releases from GlobeNewswire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from GlobeNewswire

Företrädesemission i Stockwik Förvaltning övertecknad mer än 5 gånger2.7.2020 21:20:00 CESTPressmeddelande

Stockwik Förvaltning AB (”Stockwik”) - noterat på Nasdaq OMX Stockholm Small Cap - har slutfört en företrädesemission, enligt ett erbjudande med teckningsperiod den 15 juni - 2 juli 2020, med en teckningsgrad på cirka 512,5 procent. En preliminär sammanräkning av resultatet i Stockwiks företrädesemission med sista dag för teckning den 2 juli 2020 visar att cirka 392 tusen aktier har tecknats med stöd av teckningsrätter, vilket motsvarar cirka 91,1 procent av de erbjudna aktierna i företrädesemissionen (430.237 aktier). Återstående aktier i företrädesemissionen har tecknats utan stöd av teckningsrätter. Sammantaget har cirka 1.813 tusen aktier tecknats utan stöd av teckningsrätter. Erbjudandet omfattade förutom nämnd företrädesemission om 430.237 aktier även en övertilldelningsemission om 64.535 aktier. Teckningsgraden i företrädesemissionen uppgick till cirka 512,5 procent. Företrädesemissionen inklusive övertilldelningsemissionen uppvisade en teckningsgrad på cirka 445,6 procent. Före

Inbjudan – SEB:s resultat för det andra kvartalet 20201.7.2020 14:19:00 CESTPressmeddelande