Premiär för Barnens allsång 1 juli

Nu är det dags för åtta härliga allsångssöndagar med Ayla Kabaca, Daniel & Yankho och aktuell gästartister varje gång.

Ayla Kabaca, Daniel & Yankho. Foto: Pernille Tofte

I år blir det allsång från 1 juli till säsongsavslutningen den 19 augusti med Ayla Kabaca, Daniel & Yankho,  aktuell gästartister, Krumelurorkestern, barnkören Spektrum under ledning av Marie Bejstam och unga dansare från Lasse Kühlers dansskola.

Årets gästartister
Gästerna i Barnens allsång är viktiga och populära för den unga publiken. I år gästas allsången av:

1 juli             Daniel Norberg
8 juli             Chris Kläfford
15 juli           Mendez
22 juli           Sean Banan
29 juli           Sigrid Bernson
5 augusti      Wiktoria
12 augusti    Renaida
19 augusti    Kamferdrops

Ayla Kabaca

Ayla är för många känd för sitt arbete som programledare på SVT's Bolibompa och i ungdomsprogrammet Ramp på UR. Som musikalartist har hon medverkat i en rad olika uppsättningar. Hon är också frekvent sångerska och programledare vid några av Sveriges största konserthus. Ayla har sedan 13 år varit allsångsledare för programmet "Barnens Allsång på Skansen".

Daniel & Yankho
Daniel Karlsson slog igenom med buller och brak i sitt tv-program ”Den itusågade Kaninen” som sändes i hela fem säsonger i Barnkanalen. Numera är Daniel också barnboksförfattare och hann med att få hela sju böcker insålda hos olika förlag på ett år! Hans bok ”Trolla med Daniel” släpptes nyss och i den lär han för första gången ut många av sina trick.
Yankho Kamwendo, skådespelare och programledare. Ni känner honom bäst från SVT:s barnprogram ”Bolibompa” och tv-serien ”Leende guldbruna ögon” där han porträtterade den unge Lennart ifrån Fellingsbro med drömmar om att bli dansbandssångare. När Daniel och Yankho hamnade på samma julturné blev de snabbt goda vänner och skapade sin egen show som blev en succé. Nu är de här på Barnens allsång för att roa och träffa all härlig publik!

Krumelurorkestern
Orkestern består av Klas Backman (kapellmästare och trummor), Björn Börjeson (gitarr), Jonas Karlhager (bas), Fredrik Henriksson (keyboard) och Christer Falk (percussion).

Marie Bejstam
Marie är utbildad musiklärare och körpedagog, har jobbat som musiklärare i grundskolan och kommunala musikskolan i 20 år. Hon har arbetat med babysång, småbarnsrytmik, musiklekis och förskola samt med körsång för alla åldrar.

Lasse Kühlers dansskola
En av Stockholms ledande dansskolor som har skolat många av landets mest folkkära artister. Från Tegnérlunden sprider de dansglädje i hela Stockholm och för alla åldrar!

Ayla Kabaca, Daniel & Yankho. Foto: Pernille Tofte

Nu slår bodluckorna upp på Skansens julmarknad!12.11.2018 07:00Pressmeddelande

Nu är det snart dags för den första julmarknadshelgen på Skansen. Bodarna slår upp luckorna, och försäljare från hela landet packar upp julmat, textilier, trähantverk, fisk och konfekt, pepparkakshus och saffransbullar. Det blir dans runt granen med Julorkestern, det serveras rykande het glögg och nybakade små munkar, brända mandlar, kolbullar och mycket mera. Hantverkarna i stadskvarteren - glasbruket, krukmakaren och flera andra små verkstäder har öppet.. Julmarknaden pågår 24 - 25 november, 1 – 2, 8 – 9 och 15 – 16 december.