Premiär för Cirkus Skansen

Så här mitt i januari, när julen är över och det är långt till lov och vår så finns det en ljuspunkt - Cirkus Skansen. Unga artister utför underverk i manegen och trapetsen i Bragehallen. Nu är det dags för en ny säsong.

Jonglör på Cirkus Skansen.

Cirkus Skansen
Det blir magi i manegen när Cirkus Skansens nya föreställning med unga stjärnskott bjuder på en stor upplevelse för den yngre publiken i Bragehallen. Ackompanjerad av sin trogna följeslagare Abbe tar cirkusdirektören Fröken Channah med alla på en hisnande resa i cirkusens värld.
Möt bland många andra den svävande Miss L i sin trapets och balanskonstnären La Tarantella på sitt spindelnät av linor. Se världens starkaste man lyfta världens tyngsta föremål och piraterna från Karibien som tar fram stormseglen högt över manegens golv. Det blir också se trollkonster, cykling på ett hjul och hisnande repnummer. Clownen Lilla Lily gör sitt allra yttersta för att hjälpa till...

Cirkus Skansens ensemble består av blivande cirkusartister som går i skola på Cirkus Normal under ledning av Jan Norrman. De bjuder på föreställningar varje söndag fram till 23 april. Premiär 15 januari kl 14.00.

Öppen cirkusskola
I Bragehallen blir det även öppen cirkusskola med start på sportlovet.  Då kan man lära sig balansera på boll, gå på spänd lina, jonglera med bollar, rocka med rockring och klättra i tyg mm.
Lördagar 25 februari - 22 april samt på vardagar under sportlovet 25 februari - 5 mars, kl 11.00 – 15.00

Jonglör på Cirkus Skansen.
Cirkusensemble.
Jonglör Cirkus Skansen.