Premiär för Lidls första butik i Mölnlycke

Lidl fortsätter att expandera i Sverige och växte under förra året snabbare än övriga branschen, för femte året i rad. I dag slår livsmedelskedjan upp dörrarna till sin efterlängtade första butik i centrala Mölnlycke. Butiken ligger på bottenplan och har en försäljningsyta på 1 100 m2 - inklusive en kundparkering med cirka 40 parkeringsplatser. Den nya butiken har byggts utifrån Lidls butikskoncept med fokus på ljusa och luftiga lokaler. Butiken har 29 anställda.
-Vi har under en längre tid letat efter det rätta läget i området. Tidigare har det bara funnits högprisbutiker i området, vilket lett till att Mölnlyckebor behövt åka långt för att handla hos oss. Nu har vi kunnat öppna på en perfekt plats där våra kunder dessutom kan passa på att göra andra ärenden när de handlar, säger Christian Pantung, Försäljningschef på Lidl Sverige.
-Det här är en mycket efterlängtad butiksöppning för oss men framför allt för våra kunder. Från start har vi, tillsammans med övriga fastighetsägare, fått möjligheten att vara med och utveckla fastigheten, allt från utformningen av butiken till gemensamma ytor för personalen, säger Christoffer Wennergren, Fastighetschef på Lidl Sverige.
Den nya butiken ligger i en 3D-fastighet, en byggnad där våningsplan inom samma fastighet kan ha olika ägare. Fördelarna med 3D-fastigheter är bland annat att byggnader och anläggningar i stadskärnor kan användas mer effektivt, till exempel genom att befintliga hus byggs på med ytterligare våningsplan eller att det byggs bostäder, affärer och kontor. Belägen i centrala Mölnlycke blir butiken granne med 87 moderna lägenheter där miljö och hållbarhet står i fokus.
Mölnlyckebutiken invigdes med bandklippning, en kock på plats som bjöd på smakprov från sortimentet och baristakaffe från Lidl.
Ansvarig etablerare: Emelie Strömblad, Lidl Sverige
Ansvarig byggprojektledare: Jonas Söderberg, Lidl Sverige
Nyckelord
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder






Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 205 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl agerar för att dämpa inflationen – sänker och fryser priset på över hundra varor22.3.2023 16:45:00 CET | Pressmeddelande
Det senaste året har priserna på livsmedel rusat i höjden. Inflationstakten för livsmedel var enligt SCB 22 procent i februari, något som direkt slår mot de svenska hushållen. För att stötta svenska hushåll i dessa tuffa tider, inför Lidl Sverige nu ett lägre fast pris på över hundra varor. Med start måndagen den 27 mars sänks och låses därför priset på ett stort antal varor, listan över produkter kommer att utökas under de närmaste veckorna.
Lidl officiell sponsor av UEFA EURO 202421.3.2023 15:00:00 CET | Pressmeddelande
Nu står det klart att Lidl blir global sponsor av Europamästerskapet i fotboll. Partnerskapet inleds när EM-kvalet påbörjas och sponsorskapet innefattar EM-kvalet 2023-2024 och Europamästerskapet 2024.
Apelsinjuice från Lidl är bäst i test16.3.2023 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter att skörda framgångar i oberoende smak- och kvalitetstester. I Aftonbladets stora test av juicer ”knockade Lidls egen juice testpatrullens smaklökar totalt” – något som resulterade i att Lidl kammade hem en förstaplats och fem av fem plus.
Lidl huvudpartner till Näringslivets Mäktigaste Kvinna8.3.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Idag annonseras vem som tilldelas utmärkelsen Näringslivets Mäktigaste Kvinna. Syftet med utmärkelsen är att synliggöra kvinnor i ledande position inom svenskt näringsliv och lyfta dem som förebilder. Lidl Sverige stöttar initiativet och är officiell huvudpartner.
Lidls bordsmargarin är bäst i test2.3.2023 14:00:00 CET | Pressmeddelande
Återigen uppmärksammas Lidl Sveriges sortiment i tidningarnas stora konsumenttest. När Göteborgs-Posten testar olika bordsmargarin var Lidls egen Ängens smör och raps den största favoriten. Omdömen som ”God smak” och ”Påminner om riktigt smör” resulterade i en förstaplats med fyra fyrar.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum