Lidl Sverige

Premiär för Lidls första butik i Mölnlycke

Dela
Lidl Sverige växer i snabb takt och öppnar idag sin efterlängtade butik i Mölnlycke. Med en försäljningsyta på över tusen kvadratmeter erbjuds kunderna ett stort utbud av bland annat nygräddat bröd, färsk frukt och grönt, kött från Sverige och delikatesser från hela världen. Butiken i Mölnlycke blir Lidls 204:e butik i Sverige.
Lidl Mölnlycke öppnar. Från vänster ser vi Distrikschef Amanda Eriksson, Butikschef Erika Sjögren som klipper bandet och Försäljningschef Christian Pantung.
Lidl Mölnlycke öppnar. Från vänster ser vi Distrikschef Amanda Eriksson, Butikschef Erika Sjögren som klipper bandet och Försäljningschef Christian Pantung.

Lidl fortsätter att expandera i Sverige och växte under förra året snabbare än övriga branschen, för femte året i rad. I dag slår livsmedelskedjan upp dörrarna till sin efterlängtade första butik i centrala Mölnlycke. Butiken ligger på bottenplan och har en försäljningsyta på 1 100 m2 - inklusive en kundparkering med cirka 40 parkeringsplatser. Den nya butiken har byggts utifrån Lidls butikskoncept med fokus på ljusa och luftiga lokaler. Butiken har 29 anställda.

-Vi har under en längre tid letat efter det rätta läget i området. Tidigare har det bara funnits högprisbutiker i området, vilket lett till att Mölnlyckebor behövt åka långt för att handla hos oss. Nu har vi kunnat öppna på en perfekt plats där våra kunder dessutom kan passa på att göra andra ärenden när de handlar, säger Christian Pantung, Försäljningschef på Lidl Sverige.

-Det här är en mycket efterlängtad butiksöppning för oss men framför allt för våra kunder. Från start har vi, tillsammans med övriga fastighetsägare, fått möjligheten att vara med och utveckla fastigheten, allt från utformningen av butiken till gemensamma ytor för personalen, säger Christoffer Wennergren, Fastighetschef på Lidl Sverige.

Den nya butiken ligger i en 3D-fastighet, en byggnad där våningsplan inom samma fastighet kan ha olika ägare. Fördelarna med 3D-fastigheter är bland annat att byggnader och anläggningar i stadskärnor kan användas mer effektivt, till exempel genom att befintliga hus byggs på med ytterligare våningsplan eller att det byggs bostäder, affärer och kontor. Belägen i centrala Mölnlycke blir butiken granne med 87 moderna lägenheter där miljö och hållbarhet står i fokus.

Mölnlyckebutiken invigdes med bandklippning, en kock på plats som bjöd på smakprov från sortimentet och baristakaffe från Lidl.

Ansvarig etablerare: Emelie Strömblad, Lidl Sverige
Ansvarig byggprojektledare: Jonas Söderberg, Lidl Sverige

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Lidl Mölnlycke öppnar. Från vänster ser vi Distrikschef Amanda Eriksson, Butikschef Erika Sjögren som klipper bandet och Försäljningschef Christian Pantung.
Lidl Mölnlycke öppnar. Från vänster ser vi Distrikschef Amanda Eriksson, Butikschef Erika Sjögren som klipper bandet och Försäljningschef Christian Pantung.
Ladda ned bild
Efterlängtad premiär för Lidl Mölnlycke
Efterlängtad premiär för Lidl Mölnlycke
Ladda ned bild
Efterlängtad premiär för Lidl Mölnlycke
Efterlängtad premiär för Lidl Mölnlycke
Ladda ned bild
Efterlängtad premiär för Lidl Mölnlycke
Efterlängtad premiär för Lidl Mölnlycke
Ladda ned bild
Efterlängtad premiär för Lidl Mölnlycke
Efterlängtad premiär för Lidl Mölnlycke
Ladda ned bild
Efterlängtad premiär för Lidl Mölnlycke
Efterlängtad premiär för Lidl Mölnlycke
Ladda ned bild

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye