Premiär för Nobel Week Dialogue pop-up-evenemang i Göteborg

Foto: Beatrice Törnros/ Göteborg & Co

Den 8 december finns möjlighet att delta i ett timslångt pop-up-evenemang i centrala Göteborg, som ett smakprov på de engagerande diskussioner som kommer på Nobel Week Dialogue. Nobelpristagaren Peter Doherty, Oscarsbelönade dokumentärfilmsregissören Orlando von Einsiedel och forskaren Emma Frans tar sig an sanningsbegreppet mitt i stadsvimlet, närmare bestämt på Clarion Hotel Post.

The truth – can we seek it, reveal it, create it?

När: fredag 8 december, 15.30-16.30

Var: Clarion Hotel Post, Drottningtorget 10, Göteborg

Hur: Ingen registrering. Kostnadsfritt.

Nobel Week Dialogue är en del av det officiella Nobelprogrammet. Den 9 december hålls årets program på Svenska mässan med temat ”The future of truth”. Nobel Week Dialogue arrangeras i samarbete med Carl Bennet AB, Ericsson, Göteborgs stad, Västra Götalandsregionen med stöd från Stenastiftelsen och organiseras av Nobel Media AB.

Läs mer: www.nobelprize.org/future-of-truth

Foto: Beatrice Törnros/ Göteborg & Co

Abonnera på våra pressmeddelanden.