Premiär för Nobel Week Dialogue pop-up-evenemang i Göteborg

Foto: Beatrice Törnros/ Göteborg & Co

Den 8 december finns möjlighet att delta i ett timslångt pop-up-evenemang i centrala Göteborg, som ett smakprov på de engagerande diskussioner som kommer på Nobel Week Dialogue. Nobelpristagaren Peter Doherty, Oscarsbelönade dokumentärfilmsregissören Orlando von Einsiedel och forskaren Emma Frans tar sig an sanningsbegreppet mitt i stadsvimlet, närmare bestämt på Clarion Hotel Post.

The truth – can we seek it, reveal it, create it?

När: fredag 8 december, 15.30-16.30

Var: Clarion Hotel Post, Drottningtorget 10, Göteborg

Hur: Ingen registrering. Kostnadsfritt.

Nobel Week Dialogue är en del av det officiella Nobelprogrammet. Den 9 december hålls årets program på Svenska mässan med temat ”The future of truth”. Nobel Week Dialogue arrangeras i samarbete med Carl Bennet AB, Ericsson, Göteborgs stad, Västra Götalandsregionen med stöd från Stenastiftelsen och organiseras av Nobel Media AB.

Läs mer: www.nobelprize.org/future-of-truth

Foto: Beatrice Törnros/ Göteborg & Co

031-368 40 00http://goteborgco.se

Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och mötesstad. Bolaget ägs av Göteborgs Stad och har ett brett samarbete med besöksnäring, akademi, övrigt näringsliv och organisationer i Göteborgsregionen.

Göteborg & Co ingår tillsammans med Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater i klustret Turism, Kultur & Evenemang och är klustrets moderbolag.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Invigningsceremonin och premiärturen för nya skärgårdslinje mellan Stenpiren och Hönö Klåva20.6.2018 07:30Pressinbjudan

Från och med 26 juni och under hela sommarsäsongen kör Styrsöbolagets nya skärgårdsbåt mellan Stenpiren och Hönö Klåva via Eriksberg. Den nya skärgårdslinjen kan ses som en del av jubileumssatsningen Tillgänglig Skärgård, sprungen ur göteborgarnas önskan att enklare ta sig till skärgården från stan inför Göteborgs 400-årsjubileum 2021. Välkomna på invigningsceremonin och premiärturen den 26 juni kl. 09.30 på Stenpiren.