Premiär för nya föreställningar med Cirkus Skansen

I 44 år har det funnits barncirkus på Skansen. Nu är det dags för en ny säsong och de medverkande cirkusartisterna, som är mellan 13 och 18 år gamla, bjuder på en klassisk cirkusföreställning med inslag av nycirkus. Det ryms också humor och spänning, en clown, magiker och lindans och mycket mera i föreställningen. Premiär söndag 14 januari med öppet genrep på lördag den 13 januari kl 15.00

Cirkusensemble. Foto: Einar Odencrantz/Skansen

Cirkusdirektör Senorita Felice tar med sina unga stjärnskott på en magisk resa i cirkusens värld där barnen möter den svävande Miss L i sin trapets, clownen Lilla Lily och balanskonstnären La Tarantella på sitt spindelnät av linor. De får se världens starkaste man lyfta världens tyngsta föremål och piraterna från Karibien som tar fram stormseglen högt över manegens golv. Det blir också se trollkonster, cykling på ett hjul och hisnande repnummer. Föreställningen passar barn mellan 4 - 12 år.

De medverkande cirkusartisterna i år är mellan 13 och 18 år gamla. De underhåller publiken i Bragehallen med en klassisk cirkusföreställning med inslag av nycirkus, där det framförs akter med bland annat trolleri, lindans, trapets, jonglering och enhjuling. Några av artisterna är nya för i år och andra är veteraner som varit med i Cirkus Skansens ensemble i 6-7 år. Alla övar sina konster på olika cirkusskolor i stockholmsområdet när de inte är i Bragehallen och förtrollar publiken där.

Föreställningar varje söndag kl 13.00 och 15.00 i Bragehallen fram till och med 22 april.

Biljetter säljs i huvudentrén och i Skansenbutiken vid Lill-Skansen.
Biljettpriser barn 2-15 år 30 kr  och vuxen 50 kr.

Cirkusensemble. Foto: Einar Odencrantz/Skansen
Jonglör på Cirkus Skansen. Foto: Einar Odencrantz/Skansen