PREMIÄR FÖR NYA KOMEDIN ”BAGAGE” MED ANNIKA ANDERSSON, GUSTAF HAMMARSTEN, EMMA PETERS OCH ROBIN STEGMAR PÅ LISEBERGSTEATERN!

Premiärkväll för romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i huvudrollerna på anrika Lisebergsteatern. Redan före premiären är flertalet extraföreställningar släppta och intresset för årets komedisatsning ”Bagage” är stort och spelas fram till den 30 mars 2019!

2Entertain - part of Moment Group

”Bagage” är en nyskriven komedi av den amerikanske författaren Sam Bobrick vars humor många redan bekantat sig med i tidigare Lisebergsteatersuccén ”Minns du mig?”. Med regissör Pär Nymark i spetsen, är det kreativa teamet nu tillbaka på teatern, för att skapa ännu en värmande och glädjefylld teaterupplevelse.

Biljetter via www.showtic.se och www.liseberg.se alt via telefon: 031-400 100.

”BAGAGE” - En kärleksfull komedi om det vi bär med oss” har premiär den 1 februari 2019 Kl.19.30 på Lisebergsteatern och spelas fram till den 30 mars.

OM SHOWEN
Nyss hemkommen efter en resa inser Mia (Annika Andersson) att hon förväxlat sig bagage och fått fel väska med sig från flygplatsen. När väskans ägare, Mårten (Gustaf Hammarsten), dyker upp med hennes väska för att göra ett snabbt byte - blir det starten på en udda och utmanande relation. En relation som aldrig hade tagit fart om inte Mia valt att rota igenom Mårtens väska medan hon väntade, sett vilka mediciner han tar, läst några gamla kärleksbrev och ögnat igenom papperna kring hans nyss avslutade äktenskap.

Med hjälp av, eller försök till hjälp av, sin extroverta och frispråkige väninna Tove (Emma Peters) tar sig Mia an det omöjliga uppdraget att få den hjärtebrustna Mårten på benen igen. Med hopp om att själv, genom den hjälpen, lyckas påverka sin egna lite trassliga relationssituation.

Med ett överraskande och stilbrytande sätt får teaterpubliken även bekanta sig med den något speciella parterapeuten Dr A. Aronsson (Robin Stegmar) vars tankar, åsikter och egna beteende ger Mia, Mårten och publiken något att tänka på samtidigt som man kan skratta åt det.

Originalmanus: Sam Bobrick,
Översättning/Bearbetning: Nymark & Bendixen
Regi: Pär Nymark
Scenograf: Fredrik Dillberg,
Grafiskt content: Mikael Riesebeck
Mask&Peruk: Tiina Bengtsson
Kostym: Caroline Eriksson
Producent: Christoffer Bendixen, 2Entertain www.2entertain.com

Publik: Fullsatt
Föreställningsbilder samt ytterligare pressinfo via: www.werecki.com

2ENTERTAIN
Presskontakt: Rickard Werecki tfn:0707178008 pr@werecki.com Werecki Promotion Company. Ytterligare pressinfo och pressbilder se www.werecki.com

Foto: Magnus Bergström

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Danny är tillbaka med ny scenshow på The Theatre, Gothia Towers i höst28.3.2019 15:19:37 CETPressmeddelande

Efter tre utsålda säsonger på Hamburger Börs i Stockholm och Gothia Towers i Göteborg (The Theatre) med sin publik- och kritikerhyllade show NU, så har Danny haft ett publikt uppehåll i närmare 2 år. Detta för att ladda batterierna till nästa stora show – ”The Run(a)way show”. En modern popshow med ett helt nytt scenuttryck, som kommer att ha urpremiär på The Theatre i GÖTEBORG den 31 oktober 2019.

2Entertain gör en samproduktion med marknadsledande aktör i Tyskland22.3.2019 12:21:51 CETPressmeddelande

2Entertain gör tillsammans med BB Promotion en samproduktion av musikalen Flashdance. BB Promotion är en av Tysklands ledande aktörer inom produktion och marknadsföring av musikal och show och ingår i Ambassador Theatre Group (ATG), global marknadsledare inom segmentet live entertainment. BB Promotion kommer att vara huvudansvariga för en turné med Flashdance, med 2Entertain som samproducent.