Premiär för ”Smaka på Vemdalen” – årets stora matnyhet i fjällen

Evenemanget ”Smaka på Vemdalen” är en hyllning till Vemdalens matkultur. Tio dagar fulla av spännande smaker och kulinariska upplevelser 11-20 mars för alla skidåkande foodies i Vemdalen som får möjlighet att prova mat från ett flertal mathantverkare och kockar under sin skidresa. Det senast dygnet har det kommit 15 cm snö i Vemdalen och prognosen ser ut att bjuda på mer, tillsammans med sol, vilket ger fina förutsättningar för premiären måndag den 11 mars.

Mat från Bräjks i Björnrike, Vemdalen

- Skidåkning och god mat går hand i hand och är ett bra recept på en lyckad semester. Med satsningen på Smaka på Vemdalen vill vi stärka Vemdalens position som matresmål med skidåkningen som given huvudaktivitet,  säger Anders Lundqvist, destinationschef för SkiStar i Vemdalen.

I Vemdalen finns över 30 matställen (restauranger/caféer) utspridda på Vemdalsskalet, i Björnrike och i Klövsjö/Storhogna. Varje restaurang som deltar i evenemanget har satt ihop en specialkomponerad 2-rättersmeny som bara kommer finnas under dessa dagar. Priset är kraftigt reducerat för att fler ska kunna njuta av riktigt bra mat under sin fjällsemester.

- Vi har många dedikerade mathantverkare och kockar i Vemdalen och det här är ett sätt som vi arbetar tillsammans för att lyfta smakupplevelser som en del av helhetsupplevelsen när man åker till fjällen. Det säger Marcus Ståhl, vd Destination Vemdalen som tillsammans med lokala restauranger och mathantverkare arrangerar ”Smaka på Vemdalen”.

För mer information:

Anders Lundqvist, Destinationschef SkiStar Vemdalen Tel. +46 70 235 68 09

Om "Smaka på Vemdalen": Marcus Ståhl, VD Destination Vemdalen. Telefon: 0708-25 25 44marcus@vemdalen.se

Mat från Bräjks i Björnrike, Vemdalen

SkiStar lanserar ny portal för att förenkla ägandet av boenden och fastigheter i fjällen12.3.2019 06:50:00 CETPressmeddelande

Intresset för utförsåkning och fjällen är stort i vårt avlånga land. 2 miljoner svenskar* åker utför varje vinter och årligen har skistar.com nära 15 miljoner** besök. Nu lanserar skidreseföretaget SkiStar den digitala portalen skistarliving.com för att förenkla möjligheterna att äga utefter behov. Allt från en andelsvecka på attraktivt läge, en högklassig lägenhet närmast pisten, drömhuset, fjälltomten eller kommersiella fastigheten.

40 dagar kvar till en aktivitetsfylld påsk på SkiStars skidorter8.3.2019 07:10:00 CETPressmeddelande

Att fira påsk i fjällen är för många svenskar en stark tradition och nu med bara 40 dagar kvar planeras som vanligt fullspäckade påsk program på SkiStars skidorter. Musikkonserter med folkkära artister som Petter, Robert Wells, Molly Sandén, ”mello” aktuella Wiktoria, idolfinalister, barnens favorit Markoolio och inte minst populära Benjamin Ingrosso. Underhållning blandas med afterski i solen med bl a Rydell & Quick samt spännande tävlingar och fartfyllda aktiviteter på snö.

Skistar.com vinnare - kategori turism - i IDG´s årliga tävling Topp1006.3.2019 16:14:13 CETPressmeddelande

I den återkommande tävlingen ”Topp100 - Sveriges finaste utmärkelse för sajter och tjänster på internet”, står SkiStar som vinnare i kategorin ”turism”. SkiStar omnämns i motiveringen ha gjort en imponerande satsning på både sajt och app under 2018. Skistar.com ger mycket fjällkänsla och har uppdaterats med ett köpflöde som är anpassat efter besökaren. Här är det enkelt att planera och boka upp allting för den kommande skidsemestern med vännerna eller familjen.

”Alla på snö” har aktiverat över 138 000 unga på tio år – Nu är det Hammarbybackens årliga tur28.2.2019 07:00:00 CETPressmeddelande

Över 138 000 barn och ungdomar från 53 kommuner har fått möjligheten att uppleva och utforska skidglädje genom "Alla på snö", som nu genomförs för tionde året i rad. Nu kommer "Alla på snö" tillbaka till Hammarbybacken. Under vecka 9–11 fylls åter citybacken med glada fjärdeklassare, fritidshemsbarn och gymnasieelever som kostnadsfritt får känna på att glida nerför backen. Sammanlagt kommer ytterligare över 1 000 barn få pröva och upptäcka glädjen med alpin skidåkning i Hammarbybacken.