Premiär för Vings nya Sunprime Pearl Beach på Kos

I dagarna var det premiär för Vings nya hotell Sunprime Pearl Beach i Marmari på Kos. Sunprime är vuxenkonceptet med snygg skandinavisk design som blivit en stor succé och som växer med nya hotell och destinationer för varje år. Tillsammans med bohemchica Casa Cook Kos har Ving nu två egna designhotell på Kos med några minuters promenad från varandra, detta vid en av öns vackraste stränder i Marmari.

- Det känns extra bra att vi nu har två riktigt läckra designhotell att erbjuda våra kunder. Vårt Casa Cook Kos som erbjuder barfotalyx blev en stor succé när det öppnade i fjol. Vi vet att allt fler kunder efterfrågar hotell med fokus på snygg design både på rummen och hotellets sociala utrymmen samt bra möjligheter till träning, god mat och njutning,säger Fredrik Henriksson, Kommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving.

Sunprime är Vings skräddarsydda hotell för vuxna som reser utan barn och Sunprime Pearl Beach  är det första Sunprime-hotellet på Kos och det artonde i Vings utbud.

Sunprime Pearl Beach

Hotellet ligger precis vid en av Kos finaste stränder, den kilometerlånga sandstranden i Marmari på norra delen av ön. En liten promenad från hotellet ligger Marmari lilla centrum, med några få affärer och restauranger. Här råder ett lugnt tempo, perfekt för en semester fylld av sköna dagar på stranden.

Fantastisk strand och många rum med egen poolaccess

Hotellet har 96 rum med modern inredning och snygg design, byggt i två våningar. De flesta av rummen har poolaccess eller balkong med egen jacuzzi. Som alltid ingår WiFi, pool- och strandbadlakan och sköna badrockar på Sunprime. På hotellet finns ett härligt poolområde med bekväma solstolar och i Sunprime Spa erbjuds sköna behandlingar. För dem som vill träna på semestern finns ett fräscht gym, utan avgift, och ett stort utbud av populära träningspass. Alla passen är gratis och leds av instruktörer som är utbildade av SATS ELIXIA. Dessutom ligger den långa stranden, som är perfekt för bad, promenader eller en löprunda, precis utanför hotellet. Hotellet har en åldersgräns på 16 år.

I Sunprime Restaurant som är en kombinerad a la carte- och buffétrestaurang, serveras både frukost, lunch och middag och den läckra frukostbuffén ingår i priset. I baren serveras svalkande drycker och de som önskar en extra bekväm semester kan boka Sunprime All Inclusive.

Läs mer om Sunprime Pearl Beach samt Casa Cook Kos.

Prisexempel: Avresa 28/9, 2018.  Flyg och boende i en vecka, inklusive frukost, på Sunprime Pearl Beach i dubbelrum med access till privat delad pool. Från: 9 875 kr/person.

Fotograf: Lennart Kevdal

127 000 svenskar kan inte ha fel om Teneriffa11.10.2018 10:38Pressmeddelande

Under 2017 reste ca 127 000 svenskar till Teneriffa enligt den kanariska turistbyrån. Efter Gran Canaria är Teneriffa Vings mest populära vinterresmål. När Ving ställde frågor i sin Resepanel om Teneriffa svarade nära 8 av 10 (78 procent) att de blev så förtjusta i Teneriffa att de gärna återvänder på semester. 66 procent har varit på Teneriffa två gånger eller fler, varav 15 procent mer än sex gånger, det visar resultaten när 7 536 svenskar svarat på frågor om att semestra på Teneriffa