Premiären av Dramatens uppsättning av Hamlet ställs in

Regissören Jenny Andreasson kan på grund av sjukdom inte slutföra sin uppsättning av Shakespeares Hamlet . Premiären den 22 januari och vårens planerade föreställningar ställs därför in.

– Jenny Andreasson är en av våra främsta regissörer, med flera uppmärksammade uppsättningar bakom sig, bland annatSlott i Sverige De oskyldiga och Chéri , och senast Kriget har inget kvinnligt ansikte av nobelpristagaren Svetlana Aleksijevitj. Nu får vi vänta med Hamlet, det är tråkigt men sådant händer – och vi ser fram mot att ta upp våra planer med Jenny så snart hon är tillbaka, säger teaterchef  Eirik Stubø.

Köpta biljetter till vårens inställda föreställningar bytes eller återlöses. All berörd publik kommer att kontaktas av Dramaten.

Emma Englund
Pressansvarig (vik)