Pressdag i Åre med Nils van der Poel

Nils van der Poel och Svenska Skridskoförbundet bjuder in till pressdag i Åre.

Foto: International Skating Union (ISU)

Möt den tvåfalldiga världsmästaren på 5000m och 10.000m och världsrekordhållaren Nils van der Poel i både träning och i intervju.

Fredagen den 7:e maj bjuder vi in till en pressdag i Åre.
Dagen börjar med ett träningspass på morgonen. Träningspasset vara i cirka 7 timmar. Nils kommer träna cykel och göra en topptur på skidor. Detta kan ändras beroende på väderleken. När träningsasset är avklarat ska Nils äta lunch och därefter är det möjligt att göra enskilda intervjuer samt närvara på en presskonferens. Nils kommer att ge en bild om hur den genomförda träningen har fortlöpt samt att man får ta del av planen fram till säsomgsstarten. Vår förhoppning är att kunna vara utomhus.

Förutom Nils så kommer även Johan Röjler (tränare), Bo Johansson (agent) och Mattias Hadders (Svenska Skridskoförbundet) att finnas på plats.

Vi vill uppmärksamma dig på att detta tillfälle är det enda tillfället som vi kommer att erbjuda en pressdag tillsammans med Nils.

Eventuella frågor och intresseanmälan sker till mattias.hadders@skridsko.se

Foto: International Skating Union (ISU)

Svenska Skridskoförbundet (SSF) / Swedish Skating Association
Vi är en idéell organisation som består av ett antal anslutna medlemsföreningar som tillsammans har omkring 16 000 medlemmar. Förbundet bildades 1904 och är medlem i Riksidrottsförbundet. Vi bedriver verksamhet för för alla åldrar inom elit, bredd, friluftsliv och motion. Fram till den sista december 2020 bedrevs följande idrotter inom förbundet Long track Hastighet, Inline, Långfärdsskridsko, Roller Derby och Short Track.

Den 1 januari 2021 upptogs Svenska Kälksportförbundet i Svenska Skridskoförbundet vilket innebär att
förbundet omfattar följande idrotter:
Long track Hastighet, Inline, Långfärdsskridsko, Roller Derby och Short Track
Alpinrodel, Banrodel,Bob, Naturrodel, Skeleton och Sledcross.

Följ oss på sociala medier:

Facebook: @sweskate

Instagram: @skridskofrbundet

Hammarstrands rodelbana får EU-bidrag till förstudie om framtiden och enklare upprustning20.7.2021 15:29:13 CEST | Pressmeddelande

Nu är det klart att projektet Kälksport Hammarstrand får upp till 647 479 kronor av Leader 3sam där finansieringen främst kommer från EU:s jordbruksfond för landsbygdsutveckling. Projektet består av två delar: dels en förstudie som ska utreda möjligheterna för en utveckling av Hammarstrands rodelbana, dels att göra en enklare upprustning för att kunna åka kälke i anläggningen kommande vintrar. Projektet startade den 29 mars i år och ska slutredovisas den 31 mars 2022.