Pressinbjudan - Digitalisering i kommunal verksamhet

Välfärden står inför stora utmaningar och digitalisering anses vara den största förändringskraften.

Inera bjuder in till en konferens med kommuner om förändringsledning, hur man blir en av världens smartaste städer och vilka utmaningar och möjligheter som finns för digitalisering av kommunernas verksamheter.

Dag: 12 september

Tid: 10:00 -16:00

Plats: City Conference Center, Stockholm

Vid intresse för intervjuer om digitalisering inom kommuner och regioner samt e-hälsa, vänligen kontakta  Inera.

Konferensen är avgiftsfri för journalister och du fyller med din titel/roll – så blir du inte fakturerad.

För frågor kontakta: Ann-Charlotte Taube tfn:076 – 130 33 22

Hornsgatan 20

Växel: 0771-25 10 10https://www.inera.se/

Inera är ett digitaliseringsbolag, som ägs av regioner, kommuner och SKR Företag, och har i uppdrag att skapa förutsättningar för att digitalisera välfärden. Genom att förse ägarna med gemensam digital infrastruktur och arkitektur samt ett stort antal tjänster bidrar Inera till en säker, jämlik och effektiv vård och omsorg.

Inera utvecklar och förvaltar ett 40-tal tjänster inklusive 1177, Nationell patientöversikt, identifieringstjänsten SITHS samt kunskapsstöd genom Vårdhandboken med flera. De digitala lösningarna används av invånare samt anställda och beslutsfattare inom regioner och kommuner.