Pressinbjudan - Första spadtaget för återbrukshall

På tisdag den 19 mars tas det första spadtaget för Tekniska verkens första återbrukshall på Ullstämma Återvinningscentral. Under våren kommer det att byggas tre mottagningshallar för återbruk på Tekniska verkens återvinningscentraler på Gärstad, Malmen och Ullstämma.

Bild: Så här ser det ut på återvinningscentralerna idag, men 1  september kommer kunderna att möta en 200 kvadratmeter stor återbrukshall.
Bild: Så här ser det ut på återvinningscentralerna idag, men 1 september kommer kunderna att möta en 200 kvadratmeter stor återbrukshall.

Först ut är Ullstämma ÅVC, därefter Gärstad och Malmen med cirka en månads förskjutning. Alla tre hallar beräknas stå klara 1 september.

Media hälsas varmt välkomna till det första spadtaget!

På plats är bland andra Charlotta Sund, vd på Tekniska verken i Linköping och Johan Borg, avdelningschef för hushållsavfall på Tekniska verken.

Datum: Tisdag den 19:e mars
Tid: 10.30
Plats: Återvinningscentralen Ullstämma

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se