Pressinbjudan - Första spadtaget för flytande biogasmack i Linköping

Tekniska verkens dotterbolag Svensk Biogas bygger den första tankstationen för flytande biogas (LBG) i Linköping. Den flytande biogasen kommer att till 100 procent bestå av förnybar biogas, vilket innebär stor miljönytta. På andra håll i landet är den flytande gasen en mix av biogas och naturgas.

Media hälsas välkomna till första spadtaget i Mörtlösa.

Datum: Onsdagen den 5 februari
Tid: 13.30
Plats: Gudmunsgatan mittemot K-rauta, se karta.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Pressinbjudan: Moderaternas ekonomisk-politiska talesperson besöker Malmen återvinningscentral23.1.2020 15:39:15 CETPressmeddelande

Imorgon fredagen den 24 januari, kommer Elisabeth Svantesson (M), ekonomisk-politisk talesperson, till Linköping för att tillsammans med kommunstyrelsens ordförande Niklas Borg (M) besöka Tekniska verkens återvinningscentral Malmen och Ryds Herrgård. På besöken deltar även bland annat Fredrik Lundén (M), ordförande i Arbetsmarknadsnämnden, samt Charlotta Sund, vd för Tekniska verken i Linköping.