Pressinbjudan - Första spadtaget för flytande biogasmack i Linköping

Tekniska verkens dotterbolag Svensk Biogas bygger den första tankstationen för flytande biogas (LBG) i Linköping. Den flytande biogasen kommer att till 100 procent bestå av förnybar biogas, vilket innebär stor miljönytta. På andra håll i landet är den flytande gasen en mix av biogas och naturgas.

Media hälsas välkomna till första spadtaget i Mörtlösa.

Datum: Onsdagen den 5 februari
Tid: 13.30
Plats: Gudmunsgatan mittemot K-rauta, se karta.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Svårt att ta hand om återbruksmaterial på Återvinningscentralerna27.3.2020 21:03:30 CETPressmeddelande

Tekniska verken samarbetar med flera hjälporganisationer som kommer och hämtar det som lämnats in till återbrukshallarna. Men utvecklingen med anledning av coronaviruset för med sig att hjälporganisationerna får allt färre kunder, och försäljningen i butikerna har minskat drastiskt. Därför hämtas inte återbrukat material i samma utsträckning som tidigare, och för att det inte ska svämma över i hallarna uppmanas nu kunderna att inte lämna in saker där just nu.