Pressinbjudan - invigning av första återbrukshallen

I mars togs det första spadtaget för Tekniska verkens återbrukshall på Ullstämma återvinningscentral. Nu är den 200 kvadratmeter stora hallen färdig och media välkomnas till invigningen torsdagen den 10 oktober.

Sammanlagt byggs tre mottagningshallar för återbruk på Tekniska verkens återvinningscentraler Gärstad, Malmen och Ullstämma. Nu invigs den första hallen på Ullstämma, medan Malmen öppnar 28 oktober och Gärstad 25 november.

Syftet med återbrukshallarna är att skapa bättre förutsättningar för ett cirkulärt resurseffektivt samhälle, där mer saker ska kunna återanvändas igen för att på så vis minska avfallsmängderna.

Bemanningen av hallarna sker i samarbete med Linköpings kommun, och är tjänster som skapar meningsfull sysselsättning för personer som står långt ifrån arbetsmarknaden.

Media hälsas varmt välkomna till invigningen av Linköpings första återbrukshall!

På plats finns bland andra Gösta Gustavsson (C), ordförande, Tekniska verken i Linköping, Fredrik Lundén (M), ordförande i arbetsmarknadsnämnden, och Liselott Myrbråten, affärsområdeschef för avfall på Tekniska verken i Linköping.

Datum:
 Torsdag den 10 oktober
Tid:       10.00
Plats:   Återvinningscentralen Ullstämma

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se