Pressinbjudan - Invigning av vindkraftsparken i Sunne

Media hälsas välkomna till invigningen av vindkraftsparken på Häjsberget och Södra Länsmansberget i Sunne.

Tid: Torsdag den 27 maj kl 10.00

Plats: Invigningen sker digitalt via länken här.

Efter invigningen cirka 11.00-11.30 har media möjlighet att ställa frågor via Zoom. Här finns länken för media.

Medverkande:
Charlotta Sund, vd, Tekniska verken i Linköping
Gösta Gustavsson, styrelseordförande, Tekniska verken i Linköping
Henrik Valent, affärsenhetschef, Vindkraft, Tekniska verken i Linköping
Stefan Harrysson, projektutvecklare, Tekniska verken i Linköping
Kristina Lundberg, kommunstyrelsens ordförande Sunne kommun
Oliver Rosengren, kommunalråd Växjö kommun och styrelseordförande för Växjö kommunföretag.

Henrik Valent, affärsenhetschef Vindkraft, 013-20 92 54
henrik.valent@tekniskaverken.se

211 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Fler kan ladda elbilen med nya laddkluster14.6.2021 12:30:00 CEST | Pressmeddelande

En ökad efterfrågan på parkeringsplatser med laddmöjlighet tillsammans med en önskan om att gynna ett hållbart resande, har gjort att Stångåstaden tillsammans med Tekniska verken har skapat två så kallade laddkluster i Linköping. Att bygga laddkluster, med flera laddplatser samlade på ett och samma ställe, är en del i en ny strategi för att kunna erbjuda framför allt Stångåstadens hyresgäster utökade möjligheter att ladda sina elbilar. Visar sig satsningen framgångsrik kan Linköping få fler laddkluster framöver.

Stark början på årets första tertial3.6.2021 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Det ekonomiska året har börjat bra för Tekniska verken-koncernen. Resultatet efter finansiella poster från januari till april 2021 uppgick till 396 miljoner kronor, jämfört med 286 miljoner kronor motsvarande period förra året. Resultatet påverkas bland annat av att årets första månader varit kallare än samma period förra året med ökad fjärrvärmeförsäljning som följd, men även med betydligt högre priser på el.