Pressinbjudan - Regeringen knackar dörr

På tisdag den 20 mars knackar regeringen dörr i Lillsjöområdet och Tibbleområdet i Kungsängen med anledning av att 1,3 miljoner svenska familjer fått höjt barnbidrag.

Det blir också besök hos en barnfamilj i området. Statsråden kommer även finnas utanför förskolor i området och prata med föräldrar som hämtar barn om vad höjningen betyder för dem.

Plats: Samling på Safirstigen 25, Kungsängen. Deltagande statsråd påbörjar aktiviteten här.

Tid: Kl 16:00-18:00. Media är välkomna. Medtag presslegitimation.

Deltagande:

Isabella Lövin

Kontakt på plats: Helena Austrell (S), politisk sekreterare: 0739-61 12 32

Stefan Löfvens program valdagen 9 september8.9.2018 09:00Pressmeddelande

09.40 Statsministern och Ulla Löfven promenerar från Sagerska huset till vallokalen där statsministern röstar. Fototillfälle. Adress: Riksdagshuset 10.30 Statsministern åker i kampanjbuss tillsammans med vallokomotiven, finansminister Magdalena Andersson, utrikesminister Margot Wallström och försvarsminister Peter Hultqvist. Bussen avgår från Gustav Adolfs torg. Fototillfälle. 10.50 Statsministern och vallokomotiven fikar och samtalar med pensionärer i Sundbyberg. Media är välkomna, statsministern och vallokomotiven finns tillgängliga för kortare kommentarer i anslutning till besöket. Adress: Folkets Hus, Sturegatan 12, Sundbyberg. 12.00 Torgmöte i Vällingby centrum. Statsministern håller tal. SSUs förbundsordförande Philip Botström deltar. Media är välkomna, fototillfälle. Adress: Vällingby centrum, Pajalagatan 36. 12.40 Lunch hemma hos en barnfamilj. Media är välkomna, statsministern finns tillgängliga för kortare kommentarer i anslutning till besöket. Adress: Basgränd, Vällingby Anm