Tekniska verken i LinköpingTekniska verken i LinköpingTekniska verken i Linköping

Pressinbjudan - Startskott för skolprojektet Bästa världen

Välkommen till pressträff i samband med att skolprojektet Bästa världen drar igång. 5000 elever från Linköping ska under hösten sätta sig in i frågor om vatten, avfall och energi. Elevernas arbete påbörjas och avslutas i klassrummet men kommer också att innehålla en skoldag på Kolmårdens djurpark.

Tid: Måndag 16 september klockan 10.00

Plats: Vildmarkshotellets parkering, parkgrinden Kolmården

Syftet med projektet är att eleverna ska lära sig att tänka mer hållbart, både miljömässigt och socialt. På individnivå och även med ett lokalt och globalt perspektiv. Bästa världen drivs av Linköpings kommun tillsammans med Kolmårdens djurpark och Tekniska verken.

På pressträffen finns tillfälle att intervjua chefer från utbildningskontoret, Tekniska verken och Kolmården.

Media kommer att få följa med eleverna i parken vid de olika stationerna.

Välkommen!

Madeleine Zerne, Områdeschef, Linköpings kommun, 013-26 30 19
madeleine.zerne@linkoping.se

Johnnie Aronsson, projektansvarig, Tekniska verken, 013-20 82 37