Pressinbjudan - Träffa Jerringprisvinnaren Tove Alexandersson

Gårdagens Idrottsgala blev en riktig höjdare för svensk orientering. Tove Alexandersson prisades med såväl Bragdguldet som Jerringpriset och Årets Kvinnliga idrottare. I dag tisdag hälsas media välkomna på en pressträff i Stockholm klockan 13.00. Ni kan också följa en sprintträning i centrala Stockholm som inleds 10.00.

Svensk orientering och framför allt Tove Alexandersson, stod i strålkastarljuset på måndagens Idrottsgala.

I dag firar vi med tårta i samband med en pressträff på de aktivas hotell, Scandic Malmen på Söder.

Om det kommer många journalister så inleder vi med en kortare intervju där Tove Alexandersson sitter vid podiet. Därefter erbjuds möjlighet till individuella intervjuer. (Blir det inte så mycket media som dyker upp kör vi individuella intervjuer direkt.)

Plats: Scandic Malmen på Söder, Lilla hotellbaren.

Tid: 13.00-14.00.

Före pressträffen erbjuds ett fint foto- och filmtillfälle för media i samband med att landslaget genomför en sprintträning i centrala Stockholm. Träningen pågår från 10.00 och samling för pressen är vid Scandic Malmen. Kontakta förbundskapten Håkan Carlsson för närmare information om träningen: 073-692 27 31.

Kommer ni på pressträffen klockan 13.00? Anmäl er i så fall till Tomas Stenström på mejl tomas.stenstrom@orientering.se eller via telefon 076-315 11 04.

På pressträffen kommer utöver våra främsta stjärnor även landslags- och förbundsledning att finnas på plats.

Nytt nummer av Orienteraren – landslagsprofilen Gustav Bergman om framgångarna, och så lyckades mammorna komma tillbaka starkare än tidigare20.3.2024 15:04:35 CET | Pressmeddelande

Nu finns ett rykande färskt nummer av Orienteraren, både i tryckt- och digital version, fullmatad med extramaterial. Orienteraren är Svenska Orienteringsförbundets magasin och årets första nummer bjuder på bland annat ett exklusivt möte med landslagslöparen Gustav Bergman. Vi djupdyker också i Hanna Erikssons och Magdalena Olssons comebacker, från barnafödande till VM.