Pressinbjudan - Träffa Jerringprisvinnaren Tove Alexandersson

Gårdagens Idrottsgala blev en riktig höjdare för svensk orientering. Tove Alexandersson prisades med såväl Bragdguldet som Jerringpriset och Årets Kvinnliga idrottare. I dag tisdag hälsas media välkomna på en pressträff i Stockholm klockan 13.00. Ni kan också följa en sprintträning i centrala Stockholm som inleds 10.00.

Svensk orientering och framför allt Tove Alexandersson, stod i strålkastarljuset på måndagens Idrottsgala.

I dag firar vi med tårta i samband med en pressträff på de aktivas hotell, Scandic Malmen på Söder.

Om det kommer många journalister så inleder vi med en kortare intervju där Tove Alexandersson sitter vid podiet. Därefter erbjuds möjlighet till individuella intervjuer. (Blir det inte så mycket media som dyker upp kör vi individuella intervjuer direkt.)

Plats: Scandic Malmen på Söder, Lilla hotellbaren.

Tid: 13.00-14.00.

Före pressträffen erbjuds ett fint foto- och filmtillfälle för media i samband med att landslaget genomför en sprintträning i centrala Stockholm. Träningen pågår från 10.00 och samling för pressen är vid Scandic Malmen. Kontakta förbundskapten Håkan Carlsson för närmare information om träningen: 073-692 27 31.

Kommer ni på pressträffen klockan 13.00? Anmäl er i så fall till Tomas Stenström på mejl tomas.stenstrom@orientering.se eller via telefon 076-315 11 04.

På pressträffen kommer utöver våra främsta stjärnor även landslags- och förbundsledning att finnas på plats.

Orienteringslegendaren till Sverige: "Vill dela med mig av min passion"13.2.2020 12:00:32 CETPressmeddelande

Världens mest framgångsrika orienterare, Simone Niggli, flyttar till Sverige. Under sitt år i Sverige kommer hon vara instruktör på Orienteringsgymnasiet i Hallsberg, men hon kommer även att hjälpa de svenska landslagslöparna att bli bättre i kontinental terräng. "Att få in Simone som ledare och en viktig del i satsningen på att bli starkare i kontinental terräng känns verkligen klockrent", säger den svenske förbundskaptenen Håkan Carlsson.