Pressinbjudan - Varm parkbänk invigs i Katrineholm

I morgon torsdag den 19 december, inviger Tekniska verken sin nya parkbänk som värms upp med fjärrvärme.

Den uppvärmda bänken är placerad vid Tekniska verkens kontor på Djulögatan 17, där det serveras glögg och pepparkakor i samband med invigningen.

Media hälsas hjärtligt välkomna till invigningen!

Datum: Torsdagen den 19 december
Tid: 16.00-17.30
Plats: Djulögatan 17

Anna Axelsson, affärsenhetschef för Katrineholm Fjärrvärme, 0150-579 30
anna.axelsson@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Framtidens elförsörjning säkras i Mjölby kommun1.9.2020 14:51:39 CESTPressmeddelande

Mjölby Kraftnät AB – MKN, dotterbolag till Mjölby-Svartådalen Energi – MSE, investerar för att göra elförsörjningen ännu mer leveranssäker och hållbar. Elnätet på landsbygden är extra utsatt för väderpåverkan, andra delar av elnätet behöver förnyas och moderniseras för att minimera risken för elavbrott, och även anpassas för att främja omställningen till förnybar el och en ökad elanvändning.