Pressinbjudan: Architectural Visualization Days – branschevent med internationell attraktionskraft

Välkommen till Architectural Visualization Days, 21-22 september, då arkitekturvisualiserare, 3D-grafiker och branschintressenter inom visualisering möts på Visual Arena vid Lindholmen Science Park i Göteborg.

Eventet, som arrangeras för fjärde året i rad, har vuxit fram till det största arkitekturvisualiseringseventet i Norden av detta slag och erbjuder därmed ett forum som står sig mycket väl i internationell konkurrens.

Bland talarna finns arkitekturvisualiserare som Luxigon - pionjärer och ledstjärnor inom arkitekturvisualisering, vars manér har påverkat hela branschen, samt rumänska Tegmark som haft många stora uppdrag i Skandinavien. Eventet har varit fullbokat sedan länge och deltagarlistan är internationell.

Dagarna är en mötesplats för kunskapsutbyte, inspiration, fördjupning samt workshops med det senaste inom olika programvaror från Render Legion, iToo Software and Chaos Group.

Läs mer om eventet här >

När?
21-22 september, kl. 08.30–16.00 (kaffe & macka serveras kl. 08.30)

Var?
Visual Arena, Lindholmen Science Park, Hitta hit >

Anmälan?
Maila Anna Hafström Kováts, Pressansvarig Lindholmen Science Park,

senast 20 september: anna.hafstrom.kovats@lindholmen.se Mobil: 0723-515280

Eventet arrangeras av:
Visual Arena och visualiserare från ledande arkitektur- och visualiseringsföretag:  Andreas Laessker Visualization, Arkitektbyrån Design, Arkitekterna Krook & Tjäder, Råformat Visualiseringsbyrå, Sweco Architects och White.

Visual Arena arbetar för att stimulera och stärka utveckling inom och med hjälp av visualisering. Tillsammans med våra medlemmar och vårt nätverk identifierar vi trender, behov och aktuella frågor att arbeta med. Vi initierar och driver projekt, arrangerar aktiviteter och sprider kunskap i syfte att kompetensutveckla, inspirera och samla aktörer inom visualisering. På Lindholmen Science Park har vi vår unika visualiseringsstudio som är öppen för alla att boka, om aktiviteten har en koppling till visualisering på något sätt, såsom utveckling av, arbete med eller lära mer om visualisering.

Lindholmen Science Park är en samverkansmiljö inom styrkeområdena transport, ICT, visualisering och media. Vi erbjuder en neutral arena där näringsliv, akademi och myndigheter tillsammans driver innovation för samhällsutveckling. I snart 20 år har vi varit med och skapat framgångsrika samarbeten på regional, nationell och internationell nivå.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Pressinbjudan: Lindholmen Software Development Day 26 oktober - Hur förändras vårt samhälle och beteende med nya mjukvarutjänster?24.10.2017 11:32Pressinbjudan

”The Software Society - The interaction between our changing behavior, our society, and the new landscape of Software Services” – Det är temat för årets Lindholmen Software Development Day, som anordnas för trettonde året i rad. Konferensprogrammet är det vassaste hittills och eventets drygt 600 platser har varit fulltecknade sedan i juni.