Pressinbjudan: Architectural Visualization Days – branschevent med internationell attraktionskraft

Välkommen till Architectural Visualization Days, 21-22 september, då arkitekturvisualiserare, 3D-grafiker och branschintressenter inom visualisering möts på Visual Arena vid Lindholmen Science Park i Göteborg.

Eventet, som arrangeras för fjärde året i rad, har vuxit fram till det största arkitekturvisualiseringseventet i Norden av detta slag och erbjuder därmed ett forum som står sig mycket väl i internationell konkurrens.

Bland talarna finns arkitekturvisualiserare som Luxigon - pionjärer och ledstjärnor inom arkitekturvisualisering, vars manér har påverkat hela branschen, samt rumänska Tegmark som haft många stora uppdrag i Skandinavien. Eventet har varit fullbokat sedan länge och deltagarlistan är internationell.

Dagarna är en mötesplats för kunskapsutbyte, inspiration, fördjupning samt workshops med det senaste inom olika programvaror från Render Legion, iToo Software and Chaos Group.

Läs mer om eventet här >

När?
21-22 september, kl. 08.30–16.00 (kaffe & macka serveras kl. 08.30)

Var?
Visual Arena, Lindholmen Science Park, Hitta hit >

Anmälan?
Maila Anna Hafström Kováts, Pressansvarig Lindholmen Science Park,

senast 20 september: anna.hafstrom.kovats@lindholmen.se Mobil: 0723-515280

Eventet arrangeras av:
Visual Arena och visualiserare från ledande arkitektur- och visualiseringsföretag:  Andreas Laessker Visualization, Arkitektbyrån Design, Arkitekterna Krook & Tjäder, Råformat Visualiseringsbyrå, Sweco Architects och White.

Visual Arena arbetar för att stimulera och stärka utveckling inom och med hjälp av visualisering. Tillsammans med våra medlemmar och vårt nätverk identifierar vi trender, behov och aktuella frågor att arbeta med. Vi initierar och driver projekt, arrangerar aktiviteter och sprider kunskap i syfte att kompetensutveckla, inspirera och samla aktörer inom visualisering. På Lindholmen Science Park har vi vår unika visualiseringsstudio som är öppen för alla att boka, om aktiviteten har en koppling till visualisering på något sätt, såsom utveckling av, arbete med eller lära mer om visualisering.

Lindholmen Science Park är en samverkansmiljö inom styrkeområdena transport, ICT, visualisering och media. Vi erbjuder en neutral arena där näringsliv, akademi och myndigheter tillsammans driver innovation för samhällsutveckling. I snart 20 år har vi varit med och skapat framgångsrika samarbeten på regional, nationell och internationell nivå.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Beta Borås-projektet tar ett nytt steg1.4.2019 13:22:46 CESTPressmeddelande

Det uppmärksammade forsknings- och innovationsprojektet kring testredaktionen Beta Borås får en uppföljare. I april startar Beta Borås 2 som ännu skarpare ska driva innovation kring lokal samhällsjournalistik för målgruppen 25-35 år. – Hur man når den här åldersgruppen med relevant samhällsjournalistik är en av de viktigaste frågorna för hela mediebranschen just nu, säger Stefan Eklund, chefredaktör på Borås Tidning.

Nu startar AI Innovation of Sweden - ett nationellt center för tillämpad forskning och innovation inom Artificiell Intelligens6.2.2019 16:30:00 CETPressmeddelande

Idag invigdes AI Innovation of Sweden på Lindholmen Science Park tillsammans med de 40-tal partners som hittills bekräftats. Energi- och digitaliseringsminister Anders Ygeman var på plats för att öppna det nationella centret, som genom samverkan och co-location ska accelerera innovation och forskning inom praktiskt tillämpad Artificiell Intelligens - AI.