PRESSINBJUDAN: Brisgolfen

Välkommen till Brisgolfen 18 augusti. För fjärde året i rad arrangeras välgörenhetsgolftävlingen på Ullna GK med syfte att samla in pengar till Bris – Barnens rätt i samhället. Pernilla Wiberg, Tomas Brolin, Peter Forsberg, Ingemar Stenmark, Otto Knows, Helen Alfredsson och många fler medverkar.

Brisgolfen den 18 augusti på Ullna GK är sedan länge slutsåld. Företag har köpt in sig på ett lag där de får spela med en känd idrottsprofil eller artist för att hjälpa Bris att fortsätta stötta utsatta barn och unga.

Listan på deltagande kändisar är lång. Medverkar gör bland andra Tomas Brolin, Ingemar Stenmark, Annette Norberg, Pontus Gårdinger, Challe Berglund, Henrik von Zweigbergk, Henrik Forsberg, Lasse Ericsson, Rickard Rydell, Örjan Kilhström, Pernilla Wiberg, Peppe Eng, Jonas Björkman, Jesper Blomqvist, Ingemar Stenmark, Torgny Mogren, Anders Limpar, Mats Sundin, Helen Alfredsson, Peter Forsberg, Otto Knows, Erik Hamren, Stefano Catenacci, Karl Ljung, Rasmus Lindvall och William Nylander. Dessutom medverkar många golfproffs som spelar på golftouren.

Program:

11.00 Träning och uppvärmning på Ullna Golf Academy

11.30 Lunch

13.00 Bris generalsekreterare Magnus Jägerskog hälsar välkomna

13.30 ShotGun start

17.45-19.30 Aftergolf  & mingel

Silvia Ernhagen, kommunikationschef på Bris
silvia.ernhagen@bris.se , mobil: 0701 60 88 09

Om Bris:
Barnens rätt i samhället (Bris) är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell medlemsorganisation som särskilt ska bistå utsatta barn och unga samt upprätta möjligheter för dem att föra en dialog med vuxna. FN:s konvention om barnets rättigheter är utgör grunden för Bris arbete. Bris verksamhet finansieras via gåvor, medlemsavgifter och företagssponsring. Mer information om Bris finns på www.bris.se och här https://www.bris.se/?pageID=4

Barnens rätt i samhället (Bris) är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell medlemsorganisation som särskilt ska bistå utsatta barn och unga samt upprätta möjligheter för dem att föra en dialog med vuxna. FN:s konvention om barnets rättigheter är utgör grunden för Bris arbete. Bris verksamhet finansieras via gåvor, medlemsavgifter och företagssponsring. Mer information om Bris finns på www.bris.se .