Pressinbjudan: Cobot vs robot?

Välkommen på webbinarium den 28 april 2021 klockan 15:00-16:00. Ta chansen att bekanta dig med cobotar och ställ frågor om skillnaden mellan kollaborativa robotar och klassiska industrirobotar.

Under webbinariet fördjupar vi oss i ämnet med hjälp av flera olika fallstudier. En expertpanel kommer även prata om sina erfarenheter kring installationer av både traditionella industrirobotar och cobotar.

Ola Mellström, Universal Robots svenska försäljningschef, kommer på ett pedagogiskt sätt att förklara skillnaderna och presentera cobotens funktioner.

Expertpanel består av:

• Anders Mandorsson från GI Automation
  • Andreas Rask från Arho AB
  • Linus Nyman från Cobotech

Frågor besvaras i slutet av webbinariet.

Varmt välkommen!

Cobot skapar morgondagens lösningar och teknikambassadörer2.7.2021 09:38:54 CEST | Blogginlägg

Värme- och kylteknikföretaget Danfoss med verksamhet i 22 länder, däribland Sverige, satsar på cobotar för att bli ännu mer konkurrenskraftiga och utveckla produkterna. Danfoss använder en cobot från Universal Robots (UR) på Danfoss Technology Center. I centret förbättras Danfoss lösningar i en levande testmiljö för att på så sätt kunna skapa morgondagens lösningar. Coboten stödjer målet med en konsekvent testnivå och hög produktivitet.

Pressinbjudan: Cobotar ökar elektronikproduktionen2.6.2021 07:25:00 CEST | Pressinbjudan

Välkommen på webbinarium den 9 juni 2021 klockan 15:00-16:00. Efterfrågan på elektronikprodukter stiger samtidigt som priserna på elektronik och komponenter faller. Coboten ger möjligheter till mindre och medelstora företag som tidigare varit de stora förunnade. Universal Robots bjuder in till en timmes cobotsnack. Ta chansen att bekanta dig med cobotar, få veta hur de kan svara upp på behoven på elektronikmarknaden och övervinner flaskhalsar.