Pressinbjudan: Cobot vs robot?

Välkommen på webbinarium den 28 april 2021 klockan 15:00-16:00. Ta chansen att bekanta dig med cobotar och ställ frågor om skillnaden mellan kollaborativa robotar och klassiska industrirobotar.

Under webbinariet fördjupar vi oss i ämnet med hjälp av flera olika fallstudier. En expertpanel kommer även prata om sina erfarenheter kring installationer av både traditionella industrirobotar och cobotar.

Ola Mellström, Universal Robots svenska försäljningschef, kommer på ett pedagogiskt sätt att förklara skillnaderna och presentera cobotens funktioner.

Expertpanel består av:

• Anders Mandorsson från GI Automation
  • Andreas Rask från Arho AB
  • Linus Nyman från Cobotech

Frågor besvaras i slutet av webbinariet.

Varmt välkommen!

Life science och livsmedelsindustrin mesta robotköparna24.2.2021 09:22:07 CET | Pressmeddelande

Bilindustrin har länge legat i frontlinjen för automation. Men nu börjar andra industrisektorer knappa in. Under 2020 såldes för första gången fler robotar till amerikanska företag inom segmenten life science, mat och konsumtionsvaror samt plast och gummi än till fordonsindustrin. "Covid-19 har gjort att intresset ökat inom fler branscher", menar Ola Mellström, Universal Robots försäljningschef i Sverige, som ser samma trend här.