Pressinbjudan: Cobotar ökar elektronikproduktionen

Välkommen på webbinarium den 9 juni 2021 klockan 15:00-16:00. Efterfrågan på elektronikprodukter stiger samtidigt som priserna på elektronik och komponenter faller. Coboten ger möjligheter till mindre och medelstora företag som tidigare varit de stora förunnade. Universal Robots bjuder in till en timmes cobotsnack. Ta chansen att bekanta dig med cobotar, få veta hur de kan svara upp på behoven på elektronikmarknaden och övervinner flaskhalsar.

Med kollaborativa robotar (cobotar) kan man automatisera många funktioner på produktionslinjen, och på så sätt ta sig förbi flaskhalsar. Cobotar är flexibla och snabba att implementera och med sin känslighet och stora repeterbarhet ger cobotarna de högkvalitativa produkter som kunderna förväntar sig samtidigt som anställdas säkerhet och hälsa ökar.

Under webbinariet fördjupar vi oss i ämnet och du får lära dig genom konkreta exempel och lärdomar från verkligheten. Med mer än 15 års erfarenhet av att arbeta med elektroniktillverkare och fem år som en del av Teradyne, en av de största aktörerna inom elektronikindustrin, ger Ola Mellström (Universal Robots försäljningschef i Sverige) dig praktiska och konkreta tips för automatisering.

Anmäl dig till webbinariet här. Efter registrering får du ett e-postmeddelande med en bekräftelse och en länk till webbinariet.

Varmt välkommen!

Samarbete mellan människa och robot börjar i klassrummet1.9.2021 07:15:00 CEST | Pressmeddelande

Nu blir det lättare för tekniska lärosäten och andra utbildningsinstitutioner, så som gymnasium och yrkesutbildningar, att integrera robotteknik i utbildningen. Universal Robots lanserar idag utbildningspaket med robotcertifiering för utbildningsinstitutioner. Paketet innehåller förutom utbildningsmaterial och utrustning även en ny certifiering, som ger lärarna kunskap och verktygen för att vägleda studenter genom utbildningen. Genom den nya satsningen stärks studenterna jobbmöjligheter inom robotteknik och framtidens utveckling av svenska arbetsmarknaden.

Cobot skapar morgondagens lösningar och teknikambassadörer2.7.2021 09:38:54 CEST | Blogginlägg

Värme- och kylteknikföretaget Danfoss med verksamhet i 22 länder, däribland Sverige, satsar på cobotar för att bli ännu mer konkurrenskraftiga och utveckla produkterna. Danfoss använder en cobot från Universal Robots (UR) på Danfoss Technology Center. I centret förbättras Danfoss lösningar i en levande testmiljö för att på så sätt kunna skapa morgondagens lösningar. Coboten stödjer målet med en konsekvent testnivå och hög produktivitet.