Pressinbjudan: coboten – framtiden för metallbearbetning

Automatisering hjälper företag att bli mer konkurrenskraftiga och att ta ett steg framåt i utvecklingen. Välkommen på live event om cobotar och möjligheter inom metallindustrin och bearbetning. Eventet går av stapeln den 13 oktober klockan 9:00-13:00 i Jönköping.

Cobotarna gör automatisering enklare än någonsin, även för små och medelstora företag. Missa inte möjligheten att träffa oss och lära dig mer om cobotar inom metall och bearbetning. Vårt live event, som vi har tillsammans med Schunk Group och Cobotech, är hos Edströms Maskin AB i Jönköping. Under förmiddagen får du bland annat en introduktion till kollaborativa robotar och maskinbetjäning, följt av praktiska exempel, kundcase, en chans att testa coboten och tid för alla frågor du kan tänkas ha.

Välkommen!

Coboten sparar miljoner och hälsan1.10.2021 10:39:26 CEST | Blogginlägg

För att vara konkurrenskraftig inom en mycket konkurrensutsatt bransch är det ett måste för norska Maskinpakking AS att vara automatiserat, flexibelt och pålitligt. Därför valde de för två år sedan att satsa på kollaborativa robotar från Universal Robots. Tack vare cobotarna har företaget sparat 1,5 miljoner NOK årligen och kan konkurrera med priser i Sydeuropa. Dessutom slipper medarbetare lyfta upp till 7 ton per dag.