PRESSINBJUDAN Dalarna rensas på farligt avfall och skrot

Nu börjar insamlingen av farligt avfall och skrot från lantbruken i Dalarna. Sedan 2007 har Håll Sverige Rent och Dalarnas Försäkringsbolag samlat in tonvis av farligt avfall och skrot genom en unik försäkringslösning. Välkommen på pressträff den 17 maj där vi visar hur en hämtning går till.

Genom den unika försäkringslösningen får lantbrukaren gratis hämtning av skrot på sin gård. Samtidigt kan lantbrukaren få farligt avfall, plast och däck hämtat.

Välkommen att närvara vid vår pressträff tisdag den 17:e maj där vi visar hur en hämtning går till och berättar mer om samarbetet.

Tid: Tisdagen den 17 maj kl. 10.00
Plats:
 Sundborns lantbruk AB / Bengtssons, Baggärdet 10, 790 15 Sundborn
Från Falun: Åk väg 850 mot Svärdsjö ca 14 km (15-20 min), sväng höger vid skylt Karlsbyheden/lanthandel, åk sedan 500 m så ligger gården på höger sida.

På pressträffen närvarar Andreas Frössberg, projektledare Håll Sverige Rent och Tomas Sundström, från Dalarnas Försäkringsbolag samt Martin och Erik Bengtsson, lantbrukare.

Andreas Frössberg, projektledare, Håll Sverige Rent, tel: 070-723 71 87

Tomas Sundström, Försäljningschef Lantbruk, Dalarnas Försäkringsbolag, tel: 023-93001

Ett steg närmre lösningen på spökgarnsproblematiken i Östersjön15.10.2017 07:00Pressmeddelande

MARELITT Baltic är ett EU-finansierat projekt där Håll Sverige Rent är en av flera partners. Syftet med projektet är att kartlägga spökgarnsproblematiken och minska antalet förlorade fiskeredskap i Östersjön. Den 17–18 oktober samlas projektpartners och intressenter under en gemensam konferens i Kolobrzeg, Polen, för att presentera hittills påvisade resultat och diskutera vad de kan komma att betyda för framtiden.