Pressinbjudan: Dam-VM i bandy 2022

Media hälsas välkomna på pressträff i Åby i Eriksson Arena norr om Växjö, onsdagen 19 januari klockan 16.00.

Foto: Gert Holmér
Svenska Bandyförbundet bjuder tillsammans med Växjö kommun och Åby/Tjureda IF in till presskonferens angående Dam-VM i bandy 2022.

Medverkar gör:
Spelare i svenska damlandslaget, representanter från ledarstaben samt representanter från Svenska Bandyförbundet
Jon Malmqvist (KD), ordförande kultur- och fritidsnämnden i Växjö kommun
Tomas Ekelius, förvaltningschef kultur- och fritidsförvaltningen, Växjö kommun
Johan Sigvardsson, ordförande i Åby/Tjureda IF

Dag: Onsdagen den 19 januari 2022
Tid: 16.00
Plats: Eriksson Arena, Bandyvägen 1

Anmälan sker via mail till kommunikation@svenskbandy.se

Foto: Gert Holmér

Valberedningen presenterar förslag till styrelsen - Hon kan bli Svenska Bandyförbundets nya ordförande19.5.2022 14:12:57 CEST | Pressmeddelande

Fem nya ledamöter föreslås till Svenska Bandyförbundets styrelse var av Gisela Stockhaus, Västerås, föreslås bli första kvinnliga ordföranden. Gisela Stockhaus, mångårig ordförande i Västerås SK Bandy, föreslås av valberedningen att väljas till ny ordförande när Svenska Bandyförbundet har sitt förbundsmöte den 11 juni. Till den nio personer starka förbundsstyrelsen föreslås ytterligare fyra nya ledamöter.

Efter VM-guldet - Damlandslagets observationstrupp är uttagen18.5.2022 13:30:00 CEST | Pressmeddelande

I slutet av mars vann Sverige det elfte världsmästerskapet i bandy för damer. Ett fantastiskt VM i Växjö och Åby/Tjureda IF med bra svenskt spel, allt igenom professionellt genomfört arrangemang med fin is och dessutom med en egen VM-låt och parad genom Växjö city. Nu har förbundskapten Olle Wiberg tillsammans med assisterande förbundskapten Hanna Dahlström tagit ut 24 spelare inför nästa säsong för vilken planeringen är i full gång.