Pressinbjudan: Davis Cup Finals Bologna

13-18 september går Davis Cup Finals – tennisens lag-VM – av stapeln i Bologna, Glasgow, Hamburg och Valencia. Media är välkomna att bevaka världsfinalen på plats. Ansök om ackreditering senast 15 augusti.

Ansökan om mediaackreditering för gruppspelet i Davis Cup 2022 by Rakuten Finals 13-18 september är nu öppen.

Sverige spelar i Bologna, Italien och möter Kroatien, Argentina och hemmanationen Italien i Grupp A.

Ansökan om ackreditering genomföras online senast den 15 augusti. För att ansöka, klicka på länken: https://daviscupfinals.tmstennis.com

Tänk på att endast journalister som närvarar på plats kommer att ha tillgång till det virtuella mediacentret.

Villkor:

Genom att skicka in din ackrediteringsansökan följer du följande allmänna villkor som beskrivs nedan:

• En separat ansökan måste göras av varje journalist, fotograf, radioreporter eller TV-icke-rättighetsinnehavare som vill bevaka evenemanget.

• Inlämning av en ansökan garanterar inte att en ackreditering kommer att utfärdas. Information om status för varje ansökan kommer att skickas till den e-postadress som sökanden har angett. Varje sökande kommer också att få ett automatiskt genererat meddelande som bekräftar att deras ansökan har tagits emot och behandlas.

• Medieuppgifter behandlas av ITF:s kommunikationsteam och Kosmos Tennis i samförstånd med kommunikationschefen för den sökandes lands nationella förbund.

• Endast ansökningar från erkända medieorganisationer kommer att behandlas.

• Ansökningar från frilansare måste innehålla ett brev från redaktören eller sportredaktören för publikationen eller organisationen för vilken de kommer att täcka evenemanget.

• Radiobås: information om att begära en radiobås ingår i ackrediteringsprocessen.

• Innehavare av tv-rättigheter: medlemmar av ackrediterade ENG-team (journalist, producent, kameraoperatör, redaktör) kommer att informeras om eventuella restriktioner kring åtkomst och filmning. Endast TV-rättighetsinnehavare har rätt att filma matchfilmer. Underlåtenhet att följa dessa villkor kan leda till förlust av autentiseringsuppgifter.

• Inloggningsuppgifter kan inte överföras.

Alla frågor angående ackrediteringsprocessen ska ställas till mediacredentials@daviscupfinals.com

Svenska Tennisförbundets roll är att arbeta för bättre tennis. Förbundet har drygt 111 000 medlemmar organiserade i sju regioner och över 400 tennisklubbar. Tennis är en av Sveriges största barn- och ungdomsidrotter. Svenska tennisspelare har vunnit mängder av internationella ATP- och WTA- titlar, däribland 37 stycken Grand Slam-titlar. Förbundet har 11 500 licensierade tävlingsspelare och varje år arrangeras över 500 nationella tävlingar. I seriespelet deltar runt 1 100 lag och cirka 5 000 spelare. Läs mer på www.tennis.se