Pressinbjudan: Einar Mattsson gjuter med finansborgarrådet Anna König Jerlmyr i kv. Persikan

Den 17 maj kl. 11.30 firar Einar Mattsson första gjutningen i kvarteret Persikan och blivande brf Söderdepån tillsammans med Stockholms finansborgarråd Anna König Jerlmyr (M).
Visualiseringsbild, Tegelviksgatan

Kvarteret Persikan ligger i förlängningen av Bondegatan på Södermalm. Tidigare låg SL:s bussdepå på platsen. Här har Einar Mattsson påbörjat arbetet med att uppföra 121 hyresrättslägenheter och 99 bostadsrättslägenheter i varierande storlekar.

Efter inledande välkomsttal kommer Anna König Jerlmyr (M) gjuta sina handavtryck. Dessa förs sedan över till en fin bronsplatta som vi hänger upp i fastigheten. Vi bjuder även på lättare lunch och mingel.

För mer information:

Ewelina Holm, kommunikationschef
ewelina.holm@einarmattsson.se

Visualiseringsbild, Tegelviksgatan

Om Einar Mattsson Projekt AB
Einar Mattsson är en långsiktig fastighetsaktör som varit verksam på Stockholms bostadsmarknad i 85 år. Med 6 000 bostäder är vi idag Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder. Einar Mattsson Projekt AB är det dotterbolag som arbetar med att över alla konjunkturcykler utveckla nya bostäder i Stockholms län där råmark eller projektfastigheter förvärvas och utvecklas till efterfrågade bostäder. Einar Mattsson är en av de mest aktiva projektutvecklarna i regionen och har som mål att färdigställa minst 4000 bostäder under en tioårsperiod. I koncernen ingår också ett fastighetsbolag, förvaltningsbolag, en byggentreprenadverksamhet och ett bolag som sköter övriga investeringar.

”Det är väldigt mycket som händer hela tiden i vår koncern som både bygger, äger, utvecklar och förvaltar” — fredagsporträttet med Marcus Asp8.3.2024 10:00:00 CET | Blogginlägg

En onlinesplare i världsklass hanterar våra hyresgästers och kunders frågor med finess. Marcus Asp är killen med det alltid glada leendet som jobbar hårt för att kunna ge bra service i telefon, i e-posten och i sina administrativa uppgifter. Vad han har för koppling till Björn Borg får du veta om du läser dagens fredagsporträtt:

Ökat återbruk i äldre fastighet på Södermalm6.3.2024 05:55:00 CET | Nyheter

Att återanvända material, är inte så enkelt som det kan tyckas. När fastighetsägare renoverar görs det för att delar i en fastighet och framförallt dess innehåll är tekniskt slut. Efter år med lappande och lagande så behöver saker bytas ut helt för att hålla för minst 50 år framåt. Att göra återbruksinventeringar – vad som är möjligt att återanvända och inte – gör Einar Mattsson vid sina renoveringar. Ett komplext arbete där stor kunskap krävs.