Pressinbjudan: Einar Mattsson gjuter med finansborgarrådet Anna König Jerlmyr i kv. Persikan

Den 17 maj kl. 11.30 firar Einar Mattsson första gjutningen i kvarteret Persikan och blivande brf Söderdepån tillsammans med Stockholms finansborgarråd Anna König Jerlmyr (M).

Visualiseringsbild, Tegelviksgatan

Kvarteret Persikan ligger i förlängningen av Bondegatan på Södermalm. Tidigare låg SL:s bussdepå på platsen. Här har Einar Mattsson påbörjat arbetet med att uppföra 121 hyresrättslägenheter och 99 bostadsrättslägenheter i varierande storlekar.

Efter inledande välkomsttal kommer Anna König Jerlmyr (M) gjuta sina handavtryck. Dessa förs sedan över till en fin bronsplatta som vi hänger upp i fastigheten. Vi bjuder även på lättare lunch och mingel.

För mer information:

Ewelina Holm, kommunikationschef
ewelina.holm@einarmattsson.se

Visualiseringsbild, Tegelviksgatan

Om Einar Mattsson Projekt AB
Einar Mattsson är en långsiktig fastighetsaktör som varit verksam på Stockholms bostadsmarknad i 85 år. Med 6 000 bostäder är vi idag Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder. Einar Mattsson Projekt AB är det dotterbolag som arbetar med att över alla konjunkturcykler utveckla nya bostäder i Stockholms län där råmark eller projektfastigheter förvärvas och utvecklas till efterfrågade bostäder. Einar Mattsson är en av de mest aktiva projektutvecklarna i regionen och har som mål att färdigställa minst 4000 bostäder under en tioårsperiod. I koncernen ingår också ett fastighetsbolag, förvaltningsbolag, en byggentreprenadverksamhet och ett bolag som sköter övriga investeringar.

”Det är roligt att jobba hos trevliga hyresgäster” — fredagsporträttet med Tommy Hagström13.5.2022 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Tommy arbetar med att få bostäderna att fungera som de ska, så att våra hyresgäster kan trivas och känna sig trygga. Som fastighetstekniker arbetar han förebyggande med tillsyn, skötsel och med felavhjälpande underhåll i bostäder och av fastighetstekniska system. Värme, ventilation och annan teknisk utrustning måste fungera. Fritiden tillbringar han helst i skärgården, gärna med en stunds gäddfiske med sonen.