Pressinbjudan: Exklusiv förhandsvisning av Ales första elbussar

Den 19 augusti börjar de första elbussarna att officiellt rulla i Ale. Inför lanseringen bjuder Västtrafik och Nobina in media till en exklusiv pressvisning av de nya elbussarna den 15 augusti.

Den 15 augusti visas Ales nya elbussar upp. Foto: Thomas Harrysson

Elbussarna som ska trafikera linjerna 402, 403, 404 och 411 börjar officiellt att köra från och med måndag den 19 augusti. Men redan nu erbjuds media att komma på en exklusiv förhandsvisning av de rena och tysta bussarna.

Förhandsvisningen sker på Nobinas depå i Älvängen. Bland annat kommer Västtrafiks hållbarhetschef Hanna Björk och Stefan Arnell, operativ chef på Nobina att vara på plats för att svara på frågor om hur bussarna fungerar och berätta mer om Västtrafiks storsatsning på en helt elektrisk stadstrafik innan år 2030.

Det kommer även att erbjudas en provåkning i en av bussarna samt goda möjligheter att fotografera och filma.

Varmt välkomna!

När: Torsdag den 15 augusti, kl 10.00

Var: Nobinas bussdepå, Hålstensvägen 1, Älvängen

Vad: Välkomsttal och invigning, provåkning med en av de nya elbussarna, tillfälle för enskilda intervjuer