Pressinbjudan: Exklusiv förhandsvisning av Borås första elbussar

Den 19 augusti börjar de första elbussarna att rulla i Borås. Inför lanseringen bjuder Västtrafik och Nobina in media till en exklusiv pressvisning av de nya elbussarna den 14 augusti.

Borås nya elbussar visas upp den 14 augusti. Foto: Thomas Harrysson

Elbussarna som ska trafikera linje 2 börjar officiellt att köra från och med måndag den 19 augusti. Men redan nu erbjuds media att komma på en exklusiv förhandsvisning av de rena och tysta bussarna.

Förhandsvisningen sker på Nobinas depå i Borås. Bland annat kommer Västtrafiks styrelseordförande Peter Hermansson (M), Nobinas vice vd Jonas Kempe samt Tom Andersson (MP), kommunalråd i Borås Stad att vara på plats för att svara på frågor om elbussarna och berätta mer om Västtrafiks storsatsning på en helt elektrisk stadstrafik innan år 2030.

Det kommer även att erbjudas en provåkning i en av bussarna samt goda möjligheter att fotografera och filma.

Varmt välkomna!

När: Onsdag den 14 augusti, kl 10.00

Var: Nobinas bussdepå, Svenljungagatan 39, Borås

Vad: Välkomsttal och invigning, provåkning med en av de nya elbussarna, tillfälle för enskilda intervjuer

Anmälan: Bussdepån är ett slutet område så vi ber dig anmäl ditt deltagande i förväg till: press@vasttrafik.se

Borås nya elbussar visas upp den 14 augusti. Foto: Thomas Harrysson

Varje dag reser 430 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.