Pressinbjudan: Första maj-firande med Magdalena Andersson

Press och media bjuds in att följa partiordföranden under hennes Första maj-firande. Dagen börjar med tal i Sundbyberg för att sedan fortsätta med pressträff i LO-borgen, marsch i Stockholm city och tal på Norra Bantorget. Föranmälan av journalister och fotografer krävs för vissa journalist- och fototillfällen.

10.30                  Tal i Sundbyberg, Tornparken, (kortare journalist- och fototillfällen ges)

11.40                  Pressträff i LO-borgen (föranmälan krävs)

14.00                  Avmarsch från Humlegården mot Norra Bantorget (fototillfällen) med Magdalena Andersson i täten

15.00 – 16.00  Scenprogram med tal av Magdalena Andersson mfl, på Norra Bantorget i Stockholm (plats för stillbilder från podium samt podiumplats för filmkamera erbjuds föranmälda)

Under och kring tal och pressträff erbjuds föranmälda media tillgång till arbetsrum i LO-borgen.

För tillgång till arbetsrum på Norra Bantorget, till pressträffen och specifika fotoplatser under talet på Norra Bantorget krävs föranmälan.

Anmälan sker till johannes.svensson@socialdemokraterna.se senast 29e april kl 16.00.

För mer information om Socialdemokraternas Första majfirande se www.socialdemokraterna.se

Presskontakt;

För partiet; Johannes Svensson, 076-766 53 26, johannes.svensson@socialdemokraterna.se

För Magdalena Andersson; Darina Agha, 073-592 85 48, darina.agha@regeringskansliet.se

Vi vänder på varje sten för att bryta segregationen och tränga tillbaka våldet. Vi tar tillbaka den demokratiska kontrollen över välfärden och vi skapar framtidens jobb med bra villkor i hela landet. Vi gör det som krävs, för Sverige kan bättre.