Pressinbjudan: Har konjunkturen nått toppen i Göteborg?

Har högkonjunkturen nått toppen, eller blir det ännu hetare 2018? Hur kan oron på bostadsmarknaden påverka näringslivet? Hur utvecklas arbetslösheten? Dessa och många andra frågor om Göteborgsregionens ekonomiska läge besvaras vid Business Region Göteborgs konjunkturseminarium 8 december. Media är välkomna att följa seminariet och ställa frågor till Henrik Einarsson, etableringschef, och Peter Warda, analytiker vid Business Region Göteborg.

Under seminariet fortsätter Business Region Göteborgs serie samtal om Göteborg med Christofer Ahlqvist, chefredaktör Göteborgs-Posten.

Välkommen till Göteborgs Konserthus Stenhammarsalen. Frukostseminariet öppnar 7:30 och konjunkturrapporten presenteras 8:00.

+46 (0)31-367 61 49https://www.businessregiongoteborg.se/sv/

Inbjudan: Nya uppfinnare i lokalen där SKF grundades27.9.2017 15:14Pressmeddelande

Välkommen till lokalerna där svensk industrihistoria skrevs och entreprenörskap sitter i de gamla tegelväggarna. I byggnaden B13 i Gamlestadens Fabriker startade ingenjören Sven Wingquist tillverkning av sin banbrytande uppfinning det sfäriska kullagret. Det blev grunden till världsföretaget SKF. Nu blir exakt samma lokal en inspirerande mötesplats för entreprenörer med helt nya affärsidéer – de som skapar framtidens innovationer och jobb.