Pressinbjudan: Har konjunkturen nått toppen i Göteborg?

Har högkonjunkturen nått toppen, eller blir det ännu hetare 2018? Hur kan oron på bostadsmarknaden påverka näringslivet? Hur utvecklas arbetslösheten? Dessa och många andra frågor om Göteborgsregionens ekonomiska läge besvaras vid Business Region Göteborgs konjunkturseminarium 8 december. Media är välkomna att följa seminariet och ställa frågor till Henrik Einarsson, etableringschef, och Peter Warda, analytiker vid Business Region Göteborg.

Under seminariet fortsätter Business Region Göteborgs serie samtal om Göteborg med Christofer Ahlqvist, chefredaktör Göteborgs-Posten.

Välkommen till Göteborgs Konserthus Stenhammarsalen. Frukostseminariet öppnar 7:30 och konjunkturrapporten presenteras 8:00.

Kraftig ökning av företagens lönesumma20.6.2018 15:33Pressmeddelande